ساختار عمران شهرداری اصفهان شفاف است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: ساختار این معاونت نه‌تنها در این دوره مدیریت شهری، بلکه از سال‌های قبل به گونه‌ای تنظیم شده است که هر اقدامی از دستورالعمل‌های تعریف شده در خصوص تهیه طرح، انتخاب پیمانکار، نحوه نظارت و تحویل پروژه پیروی می‌کند و شفاف است.

ایرج مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری در معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، اظهار کرد: به تازگی در مدیریت شهری اصفهان دو سامانه شفافیت و سوت‌زنی با تاکید شورای اسلامی شهر فعال شده است.

وی ادامه داد: زمانی که از شفافیت سخن می‌گوئیم باید ساختار تعریف شده درون‌سازمانی وجود داشته باشد تا مطابق آن ساختار بتوان امور را رصد کرد و سپس اعلام کرد که آیا اقدامات در حال انجام، طبق این ساختار شفاف است یا خیر؟

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ساختار این معاونت نه‌تنها در این دوره مدیریت شهری، بلکه از سال‌ها قبل به گونه‌ای تنظیم شده است که هر اقدامی از دستورالعمل‌های تعریف شده در خصوص تهیه طرح، انتخاب پیمانکار، نحوه نظارت و تحویل پروژه پیروی می‌کند و شفاف است.

وی ادامه داد: تمام اقدامات معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان همچون آگهی مناقصه، اعلام برنده مناقصه، تحویل زمین، صورت جلسات، دستور کارها، ابلاغ‌ها و سایر موارد در «سامانه آمار و عمران» معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان که از سال ۸۹ فعال شد، بارگذاری شده است و لیست قراردادها نیز از سال ۸۶ تاکنون وجود دارد.

مظفر با بیان اینکه مدیریت شهری به سامانه آمار و عمران دسترسی دارد و می‌تواند بدون ابهام یا اختفا، اطلاعات این سامانه را در راستای طرح شفافیت در سامانه مربوطه استفاده و اطلاع‌رسانی کند، اضافه کرد: در این سامانه، تأخیر در اجرای پروژه‌ها و دلایل آن نیز عنوان شده است.

وی تاکید کرد: در سامانه آمار و عمران تمام اطلاعات مربوط به پروژه‌ها همچون ردیف بودجه، لیست قراردادها و نحوه انعقاد، پیمانکاران و مبلغ پیمان آنها بارگذاری شده و قابل رؤیت است.

کد خبر 579767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.