تمام مسئولان در محدوده قوانین موظف به اجرای مصوبات شوراها هستند

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تمام مسئولان و نهادهای حاکمیتی در محدوده قوانین مصوب، موظف به اجرای مصوبات و تصمیم‌گیری‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و در قانون برای مصوبات شورای اسلامی شهر ضمانت اجرا دیده‌ شده است.

حسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا (غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم باید در زمینه صدور آرا در این مباحث اشراف و اطلاع کاملی داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفساریه در زمینه کسب مجوز در اعمال ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری مورد توجه است، ادامه داد: سهم سرانه‌ها در قالب این استفساریه در هر صورت نباید کمتر از ۲۵ درصد باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در اصل ۷ و ۱۰۳ قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت و تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده‌اند و زبان گویای مردم در برابر مسئولان هستند.

وی در خصوص ویژگی خرد جمعی و هویت‌بخشی شوراها، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بی‌واسطه‌ترین نهاد بین مردم و حاکمیت و نمادی از خرد جمعی و هویت‌بخشی به منزلت و شخصیت عموم شهروندان است.

اسلامی اضافه کرد: تمام مسئولان و نهادهای حاکمیتی در محدوده قوانین مصوب، موظف به اجرای مصوبات و تصمیم‌گیری‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و در قانون برای مصوبات شورای اسلامی شهر ضمانت اجرا دیده شده است.

وی با تاکید بر دریافت مجوز اجرای تفاهم‌نامه بین شهرداری قم و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قیر مورد نیاز را از طریق نهادهای متولی تأمین و در اختیار کارخانه آسفالت شهرداری قم قرار خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص تملک اعیانی مجتمع رفاهی "یاسین" منطقه یک شهرداری قم، اظهار کرد: دریافت مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری بوده است، همچنین تملک اعیانی سند این ملک باید به جای سازمان پارک‌ها و فضای سبز به نام شهرداری قم ثبت شود.

کد خبر 579722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.