افزایش قابلیت دسترسی در شبکه حمل‌ونقل نیویورک

شرکت حمل‌ونقل شهری نیویورک در ایالات متحده آمریکا عزم خود را جزم کرده است از طریق تلفیق دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و میکروموبیلیتی در شبکه حمل‌ونقل، برابری را برای همه ساکنان شهر به ارمغان بیاورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل شهری نیویورک از طریق ایجاد یک استراتژی جدید در نظر دارد استفاده از خودروهای موتوری را توسط مردم به حداقل برساند و در عوض آن‌ها را به عبور و مرور به وسیله دوچرخه یا پیاده‌روی سوق دهد. این اقدام از اواخر سال ۲۰۲۲ پیاده خواهد شد و توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را در راستای بهبود دسترسی برابر شهروندان به خدمات از طریق روش‌های پایدار عبور و مرور فراهم خواهد آورد.

شرکت حمل‌ونقل شهری نیویورک در نظر دارد در اقدامات جدید خود قابلیت دسترسی دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و کاربران میکروموبیلیتی را به ایستگاه‌های متروی سراسر شهر و همچنین ناوگان اتوبوس‌رانی تسهیل کند. از سوی دیگر، بهبود دسترسی به مسیرهایی که تاکنون تردد در آن‌ها به سختی صورت می‌گرفت، نیز در رأس اهداف جدید خواهد بود. علاوه بر این، اشتراک دوچرخه به طور بسیار گسترده‌تر از قبل به افزایش حس برابری میان مردم در تردد کمک خواهد کرد، ضمن این‌که خدماتی مانند اسکوترهای برقی نیز در توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر سهیم خواهد بود. تقویت همکاری با کلانشهرها در رابطه با حمل‌ونقل عمومی سبز و بهبود زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از دیگر اقدامات شرکت حمل‌ونقل شهری نیویورک برای افزایش برابری میان ساکنان در بهره‌مندی از وسایل نقلیه و همچنین، پایدارسازی پویایی شهری خواهد بود.

شرکت حمل‌ونقل شهری نیویورک پیش از این نیز اقدامات کارآمد بسیاری برای ترویج دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و میکروموبیلیتی پیاده کرده و توانسته است بهبودهای زیادی در این زمینه به وجود آورد. به عنوان مثال، قابلیت دسترسی دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به پل‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن طی چند سال اخیر بهبودهای قابل توجهی را تجربه کرده است و ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری دائمی در امتداد مسیرهای تردد وسایل نقلیه عمومی برای فراهم آوردن امکان سفرهای طولانی توسط کاربران از دیگر اقدامات مهم این شرکت برای بهبود تردد پایدار در نیویورک بوده است.

افزایش قابلیت دسترسی در شبکه حمل‌ونقل نیویورک

کد خبر 579683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.