نوشیدن قهوه باعث افزایش طول عمر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و طول عمر را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی فواید نوشیدن قهوه مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از ۱۷۱ هزار شرکت‌کننده فاقد بیماری قلبی یا سرطان را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد به طور متوسط هفت سال تحت نظر بودند تا مشخص شود آیا نوشیدن قهوه بر خطر کلی مرگ و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که هر مقدار قهوه شیرین نشده مصرف می‌کنند، ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر مرگ‌ومیر زودهنگام قرار دارند. همچنین، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف‌کنندگان قهوه شیرین که به طور متوسط ۱.۵ تا ۳.۵ فنجان در روز می‌نوشند، ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه نمی‌نوشند در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

به نظر می‌رسد که قهوه شیرین یا تلخ، همواره خطر مرگ‌ومیر ناشی از علل مختلف مانند سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. به گفته محققان، قهوه مواد مغذی مانند ویتامین‌های B، پتاسیم و ریبوفلاوین که برای سلامتی ضروری هستند را تأمین می‌کند. همچنین، ثابت شده است که قهوه هوشیاری، حافظه و عملکرد ذهن را بهبود می‌بخشد. قهوه دارای اسیدهای کلروژنیک است که اثر ضد انعقادی در خون دارد، بنابراین خطر حملات قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خون را کاهش می‌دهد.

کد خبر 579667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.