سرنوشت درختان مرده آمستردام چیست؟

شهرداری آمستردام پس از قطع درختان بیمار یا خطرناک شهر، چوب آن‌ها را در حراجی به شهروندان می‌فروشد و هزینه‌های به دست آمده را صرف کاشت درختان جدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر از اهمیت محیط زیست آگاه باشیم و از روند اصول پایداری پیروی کنیم، آن وقت است که به هر قیمتی خواستار حفاظت از درختان زنده و سبز خواهیم بود. با این حال، گاهی اوقات لازم است که یک درخت را به دلیل بیماری، پیری یا احتمال خطر سقوط بر انسان و دارایی‌ها قطع کنیم.

شهرداری‌ها به خوبی از این واقعیت آگاه هستند، زیرا یکی از وظایف روزمره آنها قطع درختان مضر شهر برای منافع بیشتر است. به همین دلیل، جالب است بدانید که چوب درختان مرده شهر کجا می‌رود. سرنوشت این دارایی ارزشمند در شهر آمستردام کاملاً شفاف است چراکه به همه درختان، زندگی جدیدی داده شده است.

شهرداری چوب درختان را در یک حراجی عرضه می‌کند و این شهروندان هستند که تصمیم می‌گیرند با آنها چه کار کنند.

سرنوشت درختان مرده آمستردام چیست؟

هر شهروند یا کارآفرینی که در پایتخت هلند و منطقه شهری زندگی می‌کند، می‌تواند چوب درختان قطع شده آمستردام را بخرد. تقریباً ۸۰ متر مکعب چوب در هر حراج به فروش می‌رسد که حدود ۱۲۰ قطعه از انواع گونه‌ها عرضه می‌شود.

گونه‌ها شامل بلوط پایکدار، راش، چنار، شاه بلوط، افرا، نمدار و نارون می‌شود. شهرداری همچنین تخته‌هایی از کنده‌های ارّه شده را ارائه می‌دهد.

مقامات شهرداری در مورد منشأ این درختان نیز شفاف هستند. شواهد نشان می‌دهد که درختان شهر اغلب به دلایل ایمنی، بیماری یا احتمال سقوط گاهی هرس یا قطع می‌شوند اما جایگزین می‌شوند.

شهرداری آمستردام از چوب‌ها برای ساخت‌وسازهای شهری، تهیه تجهیزات زمین بازی یا ظروف استفاده می‌کند. درختان بزرگ‌تر در حراجی فروخته می‌شوند و عوائد آن به پارک جنگلی ملی آمستردام برای نگهداری و کاشت درختان جدید اعطا می‌شود.

سرنوشت درختان مرده آمستردام چیست؟

کد خبر 579660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.