استراتژی خرید رئال مادرید؛ کوه تجربه با هزینه صفر!

داوید آلابا و آنتونیو رودیگر نشان دهنده یک تغییر بزرگ در استراتژی خریدهای رئال مادرید هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، رئال مادرید بار دیگر استراتژی جدید نقل و انتقالاتی را در پیش گرفته تا مهره‌های اثرگذار و مهمی را پس از پوست اندازی به تیم خود اضافه کند و در قله فوتبال اروپا همچون گذشته باقی بماند.

سال گذشته بود که مدافع اتریشی تیم بایرن مونیخ یعنی داوید آلابا راهی رئال مادرید شد. هواداران انتظار بسیار بالایی از این بازیکن داشتند و آلابا نیز به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد مربیان مادرید و انتظارات هواداران را داد. حالا نوبت یک خرید سرنوشت ساز دیگر فرارسیده که نشان می‌دهد فلورنتینو پرز به عنوان مدیرعامل باشگاه متمول اسپانیایی، یک سبک جدید را در انتقال بازیکنان در نظر گرفته است.

به جرأت می‌توان گفت که درست مثل آلابا، مادرید قمار بزرگی با خرید رودیگر نکرده است. این دو بازیکن هر دو در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده‌اند و قبل از پیوستن به باشگاه اسپانیایی نیز افتخارات اروپایی مهمی در کارنامه آن‌ها دیده می‌شد. آلابا دو بار با بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود و رودیگر در فصل ۲۰۲۰/۲۱ پس از پشت سر گذاشتن مردان زین‌الدین زیدان در نیمه نهایی، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

انتقال‌هایی که رایگان نیستند

استراتژی خرید رئال مادرید؛ کوه تجربه با هزینه صفر!

مادریدی‌ها موفق شده‌اند دو بازیکن ثابت شده را در نقل و انتقالات به صورت رایگان به خدمت بگیرند، هرچند لفظ "رایگان" که خبرگزاری‌ها از آن صحبت می‌کنند، لزوماً به معنای عدم پرداخت هرگونه هزینه نیست. بازیکنان برجسته‌ای که در پایان قراردادشان باشگاه‌هایشان را ترک می‌کنند، پاداش‌های بزرگی دریافت کرده و آلابا نزدیک به ۱۸ میلیون یورو از قراردادش با رئال مادرید به دست آورد.

این بدان معناست که مدافع اتریشی به صورت رایگان به مادرید نیامده است. به خدمت گرفتن آلابا نزدیک به ۶۰ میلیون یورو هزینه در پی داشت، با این حال رئال مادرید توانست این بازیکن را با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر از ارزش واقعی‌اش جذب کند. آنتونیو رودیگر نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خدمت گرفتن او احتمالاً نزدیک به ۵۰ میلیون یورو هزینه به دنبال خواهد داشت.

چالش‌های خرید بازیکنان و وارد شدن به جدال مالی با باشگاه‌هایی همچون پاری سن ژرمن می‌تواند دلیل بزرگی باشد که رئال را مجاب کرده تا به انتقال‌های موسوم به رایگان روی بیاورد. یکی از بازیکنانی که در حال حاضر در رادار رئال مادرید قرار دارد، اورلین شوامنی است. بازیکن فرانسوی تمایل زیادی دارد تا راهی رئال مادرید شود، اما پیشنهادات پی اس‌جی باعث شده تا روند انتقال و تصمیم‌گیری شوامنی آن طور که باید پیش نرود.

بدون شک خرید بازیکنان جوان می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای رئال مادرید باشد و آینده این تیم را تضمین کند. وینیسیوس، فدریکو والورده و رودریگو همگی نقش‌های کلیدی در درخشش رئال مادرید ایفا کرده‌اند. اگرچه رئال مادرید برای هر دو بازیکن برزیلی نزدیک به ۵۰ میلیون یورو هزینه کرد، اما در مورد والورده، این بازیکن اروگوئه‌ای تنها با ۵ میلیون یورو راهی اسپانیا شد. نکته قابل توجه این است که خرید بازیکنان جوان با تمام مزیت‌هایش، در دوران کنونی پر ریسک و پرهزینه محسوب می‌شود.

پرونده امباپه

استراتژی خرید رئال مادرید؛ کوه تجربه با هزینه صفر!

هدف قرار دادن نقل و انتقالات رایگان همیشه جواب نمی‌دهد و گاهی نتیجه عکس در پی دارد. لوس بلانکوس تمام تلاش خود را برای به خدمت گرفتن مهاجم فرانسوی پاری سن ژرمن یعنی کیلیان امباپه انجام داد، حتی تابستان گذشته ۲۰۰ میلیون یورو به پی اس جی پیشنهاد داد که رقمی نجومی برای بازیکنی بود که تنها یک سال از قراردادش باقی مانده است.

با این وجود همه ما به خوبی می‌دانیم که اوضاع چگونه پیش رفت و باشگاه فرانسوی پیشنهادی به امباپه ارائه کرد که رد کردن آن تقریباً غیرممکن بود. در نهایت، کار پی اس جی برای متقاعد کردن مهاجم فرانسوی برای ماندن نتیجه داد و او قراردادی سه ساله با این باشگاه امضا کرد.

کد خبر 579611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.