احداث محله اقلیمی در کراکوف لهستان

کراکوف لهستان در نظر دارد یک پروژه زیست‌محیطی پیشگامانه شهری به نام محله اقلیمی را اجرا کند که بر اساس آن فضایی به وجود خواهد آمد که نه‌تنها از مدل شهر ۱۵ دقیقه‌ای پیروی می‌کند، بلکه با توجه به نیازهای ساکنان برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری کراکوف قصد دارد یک منطقه شهری مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوا ایجاد کند که مهمترین نیازهای ساکنانش را برآورده می‌کند. این محله از نیاز به سفر بیش از ۱۵ دقیقه‌ای شهروندان برای دریافت ضروری‌ترین کالاها و خدمات جلوگیری می‌کند و بنابراین میزان انتشار کربن مربوط به حمل‌و نقل را کاهش می‌دهد و متعاقباً اثرات جزایر گرمایی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. وقوع جزایر گرمایی در مناطق شهری که دمای بالاتری دارند، به دلیل تمرکز بالای ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها که به جای جذب گرما، مجدداً گرما منتشر می‌کنند، بسیار دیده می‌شود.

احداث محله اقلیمی در کراکوف لهستان

این پروژه جاه‌طلبانه شهری، بخشی از فعالیت‌های بلندمدت کراکوف در رابطه با مقابله با بحران آب‌وهوا است و نیاز به رویکرد منطقه‌محور و جامع برای این مشکل را نشان می‌دهد. به گزارش وب‌سایت شهرداری، وظایف اصلی محله اقلیمی عبارت است از:

  • بازسازی هویت مسکونی خیابان اصلی محله
  • نقش تغییر خیابان کراکوفسکا پس از بازسازی
  • احیای میدان ولنیکا
  • ایجاد خیابان‌های باغی
  • بازسازی و احیای میدان نوی
  • ایجاد پارک راه آهن و بزرگراه دوچرخه
  • ایجاد یک میدان سبز

برای تحقق همه این موارد، شهر فعالیت‌های مختلفی را در زمینه جابه‌جایی، کیفیت فضای عمومی، سرسبزی و نشاط شهری انجام خواهد داد. یکی از جنبه‌های مهم اجرا، مشارکت شهروندان و همکاری فعال همه طرف‌ها خواهد بود.

این پروژه تا سال ۲۰۲۳، با شناسایی نیازهای ساکنان، کارآفرینان، جمع‌آوری داده‌ها و تحقیقات اجتماعی، از طریق تعیین اهداف اقلیمی و بازسازی تکمیل می‌شود.

احداث محله اقلیمی در کراکوف لهستان

کد خبر 579603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.