ارتقای کیفیت زندگی ۳۰ محله کم‌برخوردار شهر در سال جاری/آماده نظارت مردم هستیم

شهردار اصفهان گفت: علاقه‌مند هستم مورد نظارت قرار بگیرم چراکه هر انسانی ممکن است در شرایطی اشتباه کند و گاهی خود متوجه خطایی که انجام داده است، نباشد، از من به‌عنوان شهردار تا مدیرانی که منصوب کردم در اولویت هستند و به صراحت اعلام می‌کنم آمادگی داریم مردم بر ما نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده امروز _جمعه سیزدهم خردادماه در بخش خبری شبکه اصفهان، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) به مردم کشور، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار خدمت صادقانه و شفاف دارند، در این راستا تلاش کردیم در دوره ششم مدیریت شهری این اصل را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم و انتظار به حق مردم را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که ارتباط زیادی با مردم دارد، گفت: در حال حاضر مردم بیش از ۳۰۰ خدمت را از شهرداری دریافت می‌کنند که گاهی در ارائه آن با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه آیا هزینه‌ای که در قبال خدمات گرفته می‌شود منطبق با قانون است وجود دارد، افزود: با توجه به این دغدغه مردم سعی کردیم به نفع شهروندان تغییراتی را در سیستم ایجاد کنیم تا مردم با اعتماد و اطمینان بیشتری خدمات خود را از شهرداری دریافت کنند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در اصفهان با معضل حاشیه‌نشینی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: این موضوع خاص اصفهان نیست و همه شهرهای کشور با آن مواجه هستند.

وی با بیان اینکه محله‌های کم‌برخوردار ممکن است در حاشیه شهر نباشد و حتی در مرکز شهرها شکل گرفته باشد، خاطرنشان کرد: این محله‌ها به‌دلایلی از امکانات و تسهیلات خاص برخوردار نیستند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری بر ارتقای کیفیت زندگی در محله‌های کم‌برخوردار تمرکز کرده‌ایم، اظهار کرد: اولویت‌بندی محله‌ها به ترتیب هر سال انجام شده است و امسال نیز حدود ۳۰ محله کم برخوردار را در اولویت قرار دادیم تا خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.

تلاش برای اداره شهر با مشارکت حداکثری شهروندان

وی با بیان اینکه بر اساس تجربه در صدد هستیم شهر را با جلب مشارکت حداکثری مردم اداره کنیم، گفت: معتقد هستم اداره‌کنندگان اصلی شهر باید شهروندان باشند و شهرداری یاری دهنده و تسهیل‌گر باشد.

وی ادامه داد: با نگاه مشارکت‌جویی حداکثری در نظر داریم هر چه بیشتر فعالیت‌های شهرداری را به شکل‌های مختلف در اختیار شهروندان قرار دهیم و به نوعی پشتیبان و تسهیل‌گر باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیش‌نیاز مشارکت این است که مردم شهرداری را خوب بشناسند، ادامه داد: سامانه شفافیت به تازگی فعال شده است، در این راستا شهروندان با فرایندها، خدمات شهرداری، قراردادها، پیمانکاران، گردش مالی و صورتحساب‌ها و بودجه شهرداری و هر آنچه که علاقه‌مند به دانستن آن هستند و حق آنها است، آگاهی پیدا می‌کنند تا بتوانند شهرداری را در زمینه‌های مختلف یاری دهند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان و سامانه‌های آن به ویژه سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، از فعالیت‌های آینده، خدمات و برنامه‌های سطح شهر مطلع شوند.

بارگذاری اطلاعات کارکنان شهرداری در سامانه

وی با اشاره به لایحه شورای اسلامی شهر اصفهان که شهرداری را مکلف به انتشار اطلاعات مدیران کرده است، گفت: در اینکه حریم خصوصی شامل اطلاعاتی مثل فیش حقوقی می‌شود یا نه، دچار تردید بودیم، لذا بر اساس استعلام از شورای اسلامی شهر اصفهان فیش حقوقی را بدون اجازه خود فرد نمی‌توان بارگذاری کرد
البته امکان دسترسی و بارگذاری برای اعضای شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های نظارتی وجود دارد.

قاسم‌زاده گفت: در درجه اول خودم علاقه‌مند هستم مورد نظارت قرار بگیرم چراکه هر انسانی ممکن است در شرایطی اشتباه کند و گاهی خود متوجه خطایی که انجام داده است، نباشد، از من به‌عنوان شهردار تا مدیرانی که منصوب کردم در اولویت هستند و به صراحت اعلام می‌کنم آمادگی داریم مردم بر ما نظارت داشته باشند.

مردم در صورت مشاهده تخلف گزارش دهند

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان اولین دستگاهی است که امکان نظارت عمومی را فراهم کرده است، گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سوت‌زنی و شماره تلفن ۳۸۹۰ در صورت مشاهده تخلف سریع موارد را اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورتی که پاسخی دریافت نکردند موارد را به دستگاه‌های نظارتی عالی‌تر انعکاس دهند زیرا همیشه نظارت همگانی اعتماد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم تاکنون در سامانه سوت زنی گلایه‌های مختلفی را مطرح کردند و استقبال خوبی داشتند، گفت: بیشتر مطالبی که انعکاس داده شد، مشکلات جاری شهر است که تخلف نیست؛ شهروندان برای انعکاس مشکلات به سامانه ۱۳۷ مراجعه کنند زیرا سامانه سوت‌زنی برای ثبت تخلف بوده، تخلفاتی که نقض قانون یا دست‌اندازی در کار مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی امروز از دلال‌ها و واسطه گرانی است که باعث بی اعتمادی شده اند، تصریح کرد: سامانه سوت زنی با هدف حذف این افراد شروع به کار کرده است تا اعتماد مردم بیش از پیش حاصل شود.

خدمات را در چارچوب ضوابط به مردم ارائه می‌کنیم

قاسم‌زاده با بیان اینکه در صورت ثبت هر گونه تخلف در سامانه سوت‌زنی شهروندان کد رهگیری دریافت می‌کنند و ما نیز گام به گام پیگیری تخلف را به آنها اطلاع می‌دهیم، افزود: مشکلات مطرح شده برای پیگیری به سامانه ۱۳۷ ارسال می‌شود و تخلفات مطرح شده پس از ارسال به حراست، ثبت و تحقیقات انجام و اطلاعات تکمیل و پرونده تشکیل خواهد شد و برای برخورد با متخلف به دستگاه‌های نظارتی ارائه می‌شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در سامانه سوت‌زنی این امکان وجود دارد که شهروندان گزارش خود را تا نقطه پایان پیگیری کنند و از نتیجه مطلع شوند، ادامه داد: در شهرداری حتی غیر از متصدی امر که فرد امین و شناخته شده است فرد دیگری از کارکنان و مدیران از این گزارش‌ها مطلع نمی‌شود حتی کارمند متخلف احتمالی که در معرض اتهام است، نیز مطلع نمی‌شود و گزارش به صورت امانت نگهداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهروندانی که نمی‌خواهند هویت آنها فاش شود، می‌توانند فقط گزارش خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند، البته شهرداری افرادی که در این راه کمک کرده اند را تقدیر خواهد کرد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه از هفته‌های آینده به تدریج خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت، گفت: ارتباط مردم با شهرداری باید به گونه‌ای تعریف شود که امکان هرگونه تخلفی گرفته شود در این راستا به زودی خبرهای خوبی برای شهروندان خواهیم داشت که منتج می‌شود به اینکه تا پایان سال فرایند ارائه خدمات غیر حضوری می‌شود.

راه‌انداری سامانه صدور پروانه تا دو هفته آینده

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم می‌توانند بسیاری از خدمات را بدون اینکه به شهرداری مراجعه کنند از طریق سامانه‌هایی که شفاف، روشن، قابل پیگیری و رصد و نظارت است، دریافت کنند، گفت: بخشی از دغدغه اصلی مردم دریافت پروانه ساختمانی است که تا دو هفته آینده سامانه جدید معرفی می‌شود و شهروندان می‌توانند غیرحضوری پروانه دریافت کنند و سفره واسطه‌گری و چانه‌زنی جمع می‌شود.

وی افزود: شهروندان با آگاهی از همه ضوابط و مقررات به صورت شفاف حق انتخاب دارند و به گونه‌ای انقلاب در خدمات شهرداری و شهرسازی است و تحول بزرگی محسوب می‌شود که ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم از طریق سامانه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به معرفی باشگاه شهراندیشان اظهار کرد: خبر خوب دیگر این است که نخبگانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند برای شهر ایده‌پردازی کنند، کسانی که ساکن اصفهان یا دیگر شهرها و حتی خارج از کشور هستند و می‌خواهند به شهر خود کمک کنند و در اداره شهر مشارکت داشته باشند، این زمینه را برای آنها فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از تصدی‌گری گام به گام عقب‌نشینی می‌کنیم، گفت: هویت شهر اصفهان به امروز و دیروز تعلق ندارد، میلیون‌ها نفر به این شهر آمدند و رفتند و هزینه فکری و مالی شده است تا شخصیتی مثل اصفهان شکل بگیرد، بنابراین باید حافظ آن باشیم.

کد خبر 579592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.