به گزارش خبرنگار ایمنا، عیدیمحمد قمی اظهار کرد: بخش باغبهادران مهد علم بوده و از سوی دیگر جایگاه خیران این منطقه نیز در حوزه ساخت مدرسه جایگاهی ارزنده است بهگونهای که فعالیت خیران بومی بخش باغبهادران سبب شده خیران نیکاندیش دیگر شهرهای ایران نیز در این منطقه حضور یافته و در ساخت مدارس نقشآفرینی کنند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدرسهسازی نیاز به پشتوانه قوی و محکم دارد، افزود: در استان اصفهان، شهر باغبادران بیشترین مدارس خیرساز را در اختیار دارد و مدرسهای نیز در آستانه بهرهبرداری است که بزرگترین پروژه آموزش و پرورش استان در حوزه خیرساز به شمار میآید.
رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادران با بیان اینکه ساخت مدرسه نتیجه تمام کارهای خیر است، تصریح کرد: اگر امروز سرمایههای اجتماعی بزرگی در کشور مشغول خدمترسانی به شهروندان هستند همه این افراد در مدارس پرورش یافتهاند و باید قدردان خیران بود که با حرکت در مسیر ساخت مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی چنین نتایج درخشانی را رقم زدهاند.
وی با اشاره به اقدامات پژوهشی صورت گرفته در بخش باغبهادران، ادامه داد: در بین ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در حوزه آموزش و پژوهش معلمان بخش باغبهادران در رتبههای نخست استان قرار دارد و امیدواریم در سال جاری بتوانیم یکی از سکوهای سه رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهیم.
قمی اضافه کرد: در سال گذشته پژوهشهایی از سوی معلمان فعال در بخش باغبهادارن انجام شده بود که رتبههای کشوری را به دست آوردند و در بین حدود ۷۰ هزار معلم یکی از معلمان بخش باغبهادران موفق شد رتبه دوم اقدام پژوهشی کشور را به خود اختصاص دهد که این مهم نشان از اهمیت فعالیت آموزش و پرورش در کنار مراکز دانشگاهی را دارد.
وی تصریح کرد: در حوزه دانشآموزی سال گذشته رتبه ۱۶ استان اصفهان در حوزه پژوهش دانشآموزی به بخش باغبهادارن اختصاص یافت و امسال موفق شدیم رتبه هشت کشوری را به خود اختصاص دهیم.
رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادران گفت: رتبه دو نانو کشور در المپیاد دانشآموزی نیز توسط یکی از دانشآموزان بخش باغبهادران کسب شد و در حال حاضر هشت نفر از دانشآموزان این منطقه در مرحله کشوری المپیاد دانش آموزی قرار دارند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کادر آموزش و پرورش باغبهادران در بخش تدریس غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاستهای ابلاغی آموزش و پرورش امروز در مسیر بومیگزینی کادر مورد نیاز خود قرار گرفته که این مهم میتواند کمک دانشگاهها باشد.
قمی یادآور شد: ۴۵۵ نفر از دانشآموزان بخش باغبهادران دیپلم خود را اخذ کرده و کنکور دادهاند اما نیاز است خط اتصالی بین خانوادهها و مراکز عالی ایجاد شود تا بتوانیم دانشگاه پیام نور باغبهادران را بیش از پیش به دانشآموزان و اولیای آنان معرفی کنیم تا بخشی از آنان بتوانند بدون کنکور در رشتههایی که ظرفیت اشغالزایی دارد جذب شوند.
وی ادامه داد: پژوهشسرای آموزش و پرورش منطقه باغبهادران در سال گذشته در بین ۴۱ منطقه رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد و این مهم نشان از ظرفیت پژوهش و علمی این بخش دارد و باید به این مهم بیش از پیش پرداخته شود و قطعاً راهاندازی مراکز رشد در دانشگاه پیام نور از اهمیت ویژهای برخوردار است.
رئیس آموزش و پرورش منطقه باغبهادارن گفت: امیدواریم خیران نیکاندیش کمک کنند مرکز رشد در دانشگاه پیام نور باغبادران ایجاد شود چراکه مهارتآموزی را در فعالیت این مراکز شاهد خواهیم بود که عامل مهمی در نخبهپروری است.
نظر شما