شروع عصر جدید میلان با مالکان جدید

گروه آمریکایی با قراردادی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار قهرمان سری آ را خریداری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، تیم آث میلان در این فصل اولین قهرمانی خود در سری آ را پس از ۱۱ سال به دست آورد و بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد. به دنبال موفقیت روسونری، شرکت سرمایه گذاری آمریکایی RedBird Capital Partners با هدف رقابت با برترین تیم‌های اروپایی، این باشگاه ایتالیایی را خریداری کرد.

روز چهارشنبه رسماً اعلام شد که پس از موافقت RedBird Capital Partners با پرداخت ۱.۳ میلیارد دلار برای خرید مالکیت سهام آث میلان، این گروه سرمایه گذاری دومین تیم پرافتخار اروپا را به لیست اموالش اضافه کرده است. طبق این قرارداد جدید، مالکان قبلی، Elliott Advisors UK Limited، سهام جزئی در مالکیت باشگاه میلان خواهند داشت و پروسه انتقال مالکیت در تابستان نهایی خواهد شد.

جری کاردیناله، بنیانگذار و شریک مدیریتی در گروه RedBird در بیانیه‌ای گفت: ما هیجان زده هستیم که در فصل بعدی باشگاه نقشی مفید ایفا کنیم، زیرا قرار است این باشگاه به جایگاه واقعی خود در صدر فوتبال ایتالیا، اروپا و جهان بازگردد.

این شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی سهامی در گروه ورزشی فن‌وی نیز در اختیار دارد. گروه ورزشی فن‌وی مالک تیم لیورپول و تیم بوستون رد ساکس در لیگ برتر بیسبال آمریکا است. RedBird همچنین اکثریت سهام تیم تولوز در لیگ ۱ فرانسه را نیز در اختیار دارد.

گزارش شده بود که شرکت مدیریت الیوت از نظر مالی برای اداره باشگاه میلان در فصل آینده با مشکل مواجه خواهد شد و به همین دلیل مشتاق بود تا برای حفظ جایگاه آث میلان در بین برترین باشگاه‌های اروپا، قراردادی جدید به ثبت برساند.

در طی سال‌های اخیر تیم‌های ایتالیایی برای سرمایه گذاران خارجی محبوب شده اند، زیرا ارزان‌تر از باشگاه‌های انگلیس و اسپانیا هستند و هواداران پرشور و سابقه زیادی دارند.

کد خبر 579461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.