از برگزاری جشنواره موسیقی فاخر تا کمبود سالن‌های موسیقی در شهر

دغدغه‌های هنرمندان عرصه موسیقی شهر اصفهان در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان عرصه موسیقی امروز_ پنجشنبه دوازدهم خردادماه_ برگزار شد.

جشنواره موسیقی فاخر در اصفهان برگزار شود

حسن منصوری از اساتید متخصص نی‌نوازی در این نشست با بیان اینکه بدون شک یکی از بارزترین نمونه‌های فرهنگی، موسیقی است، گفت: موسیقی از جمله شاخص‌های هر ملتی محسوب می‌شود، لذا نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: امروز موسیقی در متن جامعه و زندگی افراد بیش از هر هنری قرار دارد، از این رو هجمه ای که از طریق موسیقی به جوامع جهان سوم وارد می‌شود، بیشتر از هجمه‌های نظامی است.

این هنرمند تاکید کرد: ما قطعاً در عرصه موسیقی و هنر خوب عمل نکرده‌ایم از این رو جوانان ما به جای شناخت مولانا، حافظ و سعدی به خواننده‌های زیرزمینی روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز هنرمندان ما دغدغه احیای موسیقی فاخر در جامعه را دارند، اظهار کرد: باید موسیقی زنده فاخر در صحنه شهر نمایش داده شود، در این رابطه پیشنهاد می‌شود جشنواره موسیقی فاخر در اصفهان برگزار شود.

منصوری خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام برای اصلاح وضع موجود در عرصه موسیقی را از مدارس آموزش و پرورش باید شروع کنیم، هنرمندان ما حاضر به اجرای رایگان در مدارس هستند، از دیگر پیشنهادات این است که مدیریت شهری در زمینه پژوهش در عرصه موسیقی و مکتب آوازی کمک حال ما باشد.

این استاد نی‌نواز گفت: هیچ وقت موافق موسیقی سخیف و غیرعلمی نیستیم، اما هیچگاه و در هیچ دوران تاریخ کسی ضربه‌ای از موسیقی فاخر ندیده است.

کمبود سالن مناسب موسیقی در شهر

حمیدرضا معینی هنرمند دیگر عرصه موسیقی در این جلسه اظهار کرد: کمبود سالن‌های مناسب موسیقی در شهر از جمله دغدغه‌های هنرمندان برای تولید موسیقی فاخر است که حمایت شهرداری در این زمینه می‌تواند مثمر ثمر باشد.

سجاد منصوری از دیگر اساتید موسیقی گفت: ما در عرصه تبلیغات و فراهم کردن سالن برای گروه‌های موسیقی دچار مشکل هستیم، در این زمینه شهرداری و مدیریت شهری می‌توانند تدبیری عاجل کند.

عنایتی، استاد گروه‌های سرود کودکان در این نشست گفت: با توجه به نیاز امروز باید یک دفتر تخصصی گروه سرود در شهر راه اندازی و نسبت به تشویق گروه‌های موسیقی و هنرمندانی که حائز رتبه‌های ملی و بین‌المللی هستند، بیشتر از قبل توجه کنیم.

نبی، استاد دف نیز در این نشست گفت: ایجاد سایت اینترنتی ضروری است تا اجراهای اساتید مختلف موسیقی در آن ثبت و ضبط شود و آرشیوی کامل از آثار موسیقی‌دان ایجاد کنیم.

سعید مزدک استاد و نوازنده تار نیز اظهار کرد: باید دید موسیقی در جامعه و زندگی ما چه نقشی دارد، ما هنرمندان خواهان صداقت هستیم باید به سراغ گنجینه‌هایی که سال‌های سال در عرصه موسیقی فعالیت کرده‌اند، برویم و از آنها تقدیر کنیم که تجلیل از پیشکسوتان از ارکان مهم این عرصه است.

نامگذاری معابر به نام اساتید موسیقی اصفهان

احمد توجه استاد ویولن نیز اظهار کرد: تندیسی از هنرمندان موسیقی اصفهان در کنار دیگر هنرمندان تهیه شود، همچنین خیابانی به اسم اساتید موسیقی نامگذاری شود و مانع از ویران شدن گنج‌های پنهان شهر یعنی هنرمندان موسیقی شویم.

وی افزود: فراهم کردن فضایی برای برپایی نمایشگاه‌های بزرگ برای تجلی کار هنرمندان امروز از ملزومات است.

نصب تابلوهای فرهنگ شهروندی با موضوعات هنری

مرتضی قاسمی، رئیس انجمن آموزشگاه‌های هنر موسیقی در اصفهان نیز گفت: معتقدیم شهرداری بیش از سایر ارگان‌ها به رسالت خود را در قبال موسیقی عمل کرده است، اما باید تداوم یابد.

وی ادامه داد: امروز در اصفهان ۲۰۰ آموزشگاه، سه دانشگاه و چندین مدرسه و دبیرستان موسیقی فعالیت می‌کنند که حدود ۹۰ هزار دانشجو، هنرجو و چهار هزار مربی مشغول به تدریس هستند، لذا باید برنامه‌ریزی صحیحی داشت و مبتنی بر یک نیازسنجی، اقدامات علمی و عملی همراه با حمایت از فعالان موسیقی صورت گیرد.

رئیس انجمن آموزشگاه‌های هنر موسیقی اصفهان عنوان کرد: تدوین، برنامه ریزی و مدون سازی دستور العمل‌ها در رابطه با حفظ موسیقی، همکاری و همیاری با آموزش و پرورش، حمایت و برنامه‌ریزی جهت فرهنگ سازی برای تثبیت موسیقی فاخر در اذهان عمومی مردم، تشکیل کنسرت سمفونیک اصفهان، نصب تابلوهای فرهنگ شهروندی با موضوعات هنری، همفکری با صدا و سیما با دعوت از اساتید برجسته موسیقی مکتب اصفهان از دیگر پیشنهادات برای رونق این مکتب است.

کد خبر 579454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.