شهرداری اهتمام ویژه‌ای بر حفظ مکتب موسیقی اصفهان دارد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: زمانی که با استفاده از یک کار فاخر می‌توان از برند و نام اصفهان پاسداری و حراست کرد، شهرداری تمام قد ورود می‌کند که مصداق اخیر آن همکاری شهرداری اصفهان با سازمان یونسکو برای تهیه آلبوم «کرشمه» است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _پنجشنبه دوازدهم خردادماه_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با هنرمندان عرصه موسیقی اظهار کرد: مکتب موسیقی و آوازی اصفهان جز قله‌های درخشان هنر شهر است و نیازی به معرفی ندارد.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که در شهری زندگی می‌کنیم که در گوشه گوشه آن گنج‌های بسیاری را در عرصه‌های هنری می‌توان دید و از آن بهره برد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: این قبیل جلسات برای باز شدن باب گفتگوی فی مابین مدیران و هنرمندان برای تصمیم سازی‌های بهتر است، لذا بیان بی پرده نقطه نظرات مشکل گشا است.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: برای اینکه نبض هنر و فرهنگ شهر بهتر بزند، عزم جدی وجود دارد، در واقع اگر قرار باشد «اصفهان من، شهر زندگی» باشد، طبیعتاً یکی از ارکان اصلی آن پرداختن به هنر است، در این راستا امیدواریم اصفهان شهر زیست پذیر برای هنرمندان باشد.

وی با اشاره به برگزاری موسیقی خیابانی در گذرهای مهم شهر گفت: اگر اساتید برجسته شهر مایل به اجرای موسیقی خیابانی باشند، قول پیگیری خواهیم داد، قطعاً مرجع مجوز اداره کل ارشاد است، اما نباید از جلوگیری از اجراهای ضعیف و دون شأن اصفهان عقب نشینی کرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از نجیب‌ترین قشرهای هنری اهالی موسیقی هستند، خاطرنشان کرد: جریان موسیقی و مکتب آوازی اصفهان از عهد صفوی زنده مانده است در این راستا شهرداری اهتمام دارد که این مکتب حفظ شود.

شاهمرادی اظهار کرد: ورود ما به عرصه موسیقی محدودیت‌هایی دارد، به طور مثال جایی که بخش خصوصی در حال فعالیت است، هیچ توجیهی برای ورود شهرداری نیست و ترجیح می‌دهیم بخش خصوصی کار خود را انجام دهد.

شاهمرادی ادامه داد: زمانی که با استفاده از یک کار فاخر می‌توان از برند و نام اصفهان پاسداری و حراست کرد، ما تمام قد ورود می‌کنیم که مصداق اخیر آن همکاری شهرداری اصفهان با سازمان یونسکو برای تهیه آلبوم کرشمه است.

کد خبر 579444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.