نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرکرد تشدید شود

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه مشکلات ساخت‌وسازهای غیرمجاز بررسی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از احداث ساختمان‌هایی همچون متروپل و وقوع حوادث ناگوار، نظارت‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی همچون نظام مهندسی باید افزایش پیدا کند.

عبدالصادق نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرسازی یکی از واحدهای مهم شهرداری است و مهم‌ترین وظیفه شهرداری پس از نظافت، نظارت بر ساخت‌وسازها و کنترل مجوزها است.

وی افزود: در صورت رعایت نشدن ضوابط ساخت‌وساز، هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل می‌شود و شهروندان در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز چهره نامناسبی به شهر می‌بخشد و افزایش حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از احداث ساختمان‌هایی همچون متروپل و وقوع حوادث ناگوار، نظارت‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی همچون نظام مهندسی باید افزایش پیدا کند.

نجفی گفت: ایجاد حساسیت و تشدید نظارت بر ساخت‌وسازها از توسعه بی‌رویه حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای غیراصولی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: رعایت اصول ساخت‌وساز زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی شهر را در تمام زمینه‌ها از جمله حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی است.

کد خبر 579392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.