۱۰ هزار جانباز در سال جاری از مزایای بازنشستگی برخوردار می‌شوند

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیش‌بینی می‌شود با تخصیص منابع لازم توسط سازمان برنامه‌وبودجه، حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان مشمول بالای ۶۰ سال از مزایای بازنشستگی در سال جاری بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل با اشاره به برپایی میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران هم‌زمان با سفرهای استانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: معاونان و مدیران کل ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دیدار چهره‌به‌چهره در این میز خدمت حاضر می‌شوند و به صورت میدانی در جریان مشکلات ایثارگران قرار می‌گیرند تا با اصلاح رویکردها و سیاست‌ها و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین نسبت به رفع مشکل ایثارگران اقدام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات مطرح شده در میز خدمت استان‌های مختلف افزود: مسکن و اشتغال از جمله مشکلات اصلی مطرح شده توسط ایثارگران است و با توجه به این موضوع پنج درصد از مسکن ملی و ۱۰ درصد از ظرفیت و تسهیلات اشتغال به ایثارگران اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و همچنین اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا پیش‌بینی شده است. همچنین با توجه به مطالبات ایثارگران تصویب آئین‌نامه‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دولت آغاز شده است و این آئین‌نامه‌ها پس از ابلاغ و تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌و بودجه اجرایی می‌شود.

پاکدل در پایان با اشاره به تصویب و ابلاغ آئین‌نامه‌های مواد ۳۸، ۳۹، ۴۰ و ۵۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: در حال آماده‌سازی سیستم‌ها هستیم تا بر مبنای این آئین‌نامه و تخصیص سازمان برنامه‌وبودجه، پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان برای نخستین‌بار آغاز شود و عزیزان مشمول بازنشسته شوند و بر اساس برآوردها حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان مشمول بالای ۶۰ سال در سال جاری از مزایای بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 579342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.