کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها با نصب اقلیم‌سنج

شهرداری سوندسوال با نصب اقلیم سنج‌های دیجیتال در ساختمان‌ها، باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها و هزینه‌های مرتبط شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس مسکن شهرداری سوندسوال موسوم به میتهم، هفته گذشته یافته‌های خود را از یک پروژه آزمایشی، که بیش از یک سال پیش با قرار دادن دستگاه‌های سنجش آب‌وهوا در بعضی از ساختمان‌های مسکونی خود آغاز کرده بود، گزارش داد. این دستگاه‌ها به دلیل ارائه به‌موقع اطلاعات پیش‌بینی آب‌وهوا به کاهش هزینه‌های انرژی و کنترل آب‌وهوای داخلی ساختمان‌ها کمک کرده‌اند.

میتهم برای اینکه بتواند آب‌وهوا را پیش‌بینی کند و به طور خودکار مصرف انرژی ملک را تطابق دهد، اقلیم‌سنج‌های دیجیتال را در ساختمان‌ها نصب کرد. این اقلیم‌سنج‌ها، اطلاعات را از مؤسسه هواشناسی سوئد (SMHI) جمع‌آوری می‌کند و چگونگی تأثیر شرایط آب‌وهوایی بر ساختمان را نشان می‌دهد. سپس اندازه‌گیری‌ها به افزایش یا کاهش دمای داخل خانه همگام با تغییرات آب‌وهوا کمک می‌کند و به بهبود مصرف انرژی منجر می‌شود.

کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها با نصب اقلیم‌سنج

آزمایش میتهم اساساً با هدف پاسخ به این سوال انجام شد که آیا فناوری می‌تواند به مردم در کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی کمک کند. نتایج نشان داده است که ابزار اقلیم‌سنج می‌تواند نقش مهمی را در کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

املاکی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، خانه‌های مربوط به دهه ۱۹۴۰ هستند که از نظر انرژی بیشتر از املاک جدیدتر تقاضا دارند. در این آزمایش، اقلیم‌سنج در همه آپارتمان‌ها نصب شد تا یک مقدار متوسط قابل اعتماد به دست آید، سپس گرمای داخل خانه را مطابق با پیش بینی آب‌وهوا تنظیم کرد.

مصرف انرژی در این ساختمان‌ها بین پنج تا ۱۰ درصد در طول آزمایش، کاهش یافت. محققان توضیح داده‌اند که اگر اقدامات محافظتی نظیر تعویض پنجره‌ها انجام نشود، مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

مجمع جهانی اقتصاد خاطرنشان می‌کند که فناوری به طور خاص می‌تواند به تحقق ۷۰ درصد از اهداف توسعه پایا ۲۰۳۰ کمک کند اما به این معنا نیست که فناوری همه چیز را حل می‌کند، بلکه می‌توان از آن به عنوان بخشی از تحقق اهداف استفاده کرد.

کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها با نصب اقلیم‌سنج

کد خبر 579332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.