سوئیس میزبان بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان

اشمیت همر لاسن، یک شرکت معماری دانمارکی، برنده رقابت بین‌المللی طراحی بلندترین آسمان‌خراش مسکونی چوبی در سوئیس شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران شرکت اشمیت همر لاسن در طراحی بلندترین آسمان‌خراش مسکونی چوبی جهان در سوئیس، بر ایجاد یک منطقه پرشور متمرکز شدند و تلاش کردند دنیای مدرن را با تاریخ آن پیوند دهند. این آسمان‌خراش که در منطقه Rocket and Tigerli احداث خواهد شد، با ارتفاع ۱۰۰ متری خود از سطح زمین، به طور کامل از چوب ساخته می‌شود و از چشم‌اندازی با بیشترین قابلیت هدایت نور خورشید به فضاهای داخلی برخوردار خواهد بود. ونترتور، واقع در ایالت زوریخ میزبان مرتفع‌ترین آسمان‌خراش چوبی جهان خواهد بود که قرار است با هدف زیباسازی شهری، بهبود تعاملات میان ساکنان و افزایش پایداری شهری احداث شود.

سوئیس میزبان بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان

ونترتور در زمان‌های قدیم به شهری با رونق صنعت ماشینی و تولید لوکوموتیو شهرت داشت، اما امروزه مرکزی برای کسب دانش و فرهنگ به شمار می‌رود. با این حال، ساکنان شهر همواره تاریخ صنعتی شهر را گرامی می‌دارند که همین امر، معماران شرکت اشمیت همر لاسن را به تلفیق تاریخچه صنعتی شهر با مدرنیته در طراحی سازه جدید و محیط اطراف آن سوق داده است.

محله Rocket and Tigerli میزبان چهار ساختمان نزدیک به هم خواهد بود که قرار است برای سکونت مردم عادی و به عنوان خوابگاه دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، یک رستوران، فروشگاه‌های متعدد، یک کافه و یک هتل نیز در این منطقه ساخته خواهد شد تا نیاز ساکنان به سپری کردن مسیرهای طولانی برای رفع نیازهای اولیه به حداقل برسد. فضای بین سازه‌ها را نیز میدان سبزی در بر خواهد گرفت که قرار است با هدف ایجاد پیوند میان ساکنان احداث شود.

سوئیس میزبان بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان

برخورداری از یک ساختار بلوکی انفرادی مهم‌ترین ویژگی سازه‌های جدید به‌شمار می‌رود که به برنده شدن آن به عنوان بهترین طرح منجر شد. هر یک از این چهار ساختمان، با وجود شباهت‌های زیاد، تفاوت‌هایی نیز از نظر ظاهری با یکدیگر دارد، اما وجود پنجره‌های بزرگ برای هدایت نور طبیعی به داخل ساختمان برای کاهش نیاز به مصرف انرژی شهری در همه آن‌ها مشترک است. استفاده از رنگ‌های قرمز، سیاه و زرد در نمای ساختمان‌ها به خوبی تمام، معماری گذشته را با امروز پیوند می‌دهد.

کد خبر 579330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.