پایان اجبار پوشیدن ماسک در یونان

برای نخستین بار در دو سال گذشته، پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی یونان اجباری نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یونان به منظور آمادگی برای فصل تابستان خود، که یک محرک گردشگری و اقتصادی مهم برای این کشور است، دستور پوشیدن ماسک را لغو کرده است. در واقع، این برای اولین بار در دو سال گذشته است که پوشیدن ماسک در یک مکان عمومی در کشور مدیترانه‌ای یونان اجباری نیست.

البته هنوز بعضی استثناها وجود دارد و ماسک همچنان در حمل‌ونقل عمومی شهری مانند مترو، اتوبوس، تراموا و واگن برقی مورد نیاز خواهد بود. مردم همچنین هنگام مراجعه به مرکز مراقبت‌های بهداشتی یا خانه سالمندان باید از ماسک استفاده کنند.

از سوی دیگر، هنگام استفاده از حمل‌ونقل بین شهری و بین‌المللی مانند قطار و هواپیما نیازی به ماسک وجود نخواهد داشت اما برای مسافران کشتی، پوشیدن ماسک هنوز اجباری است.

پایان اجبار پوشیدن ماسک در یونان

تسهیل محدودیت‌ها در یونان در واقع در بحبوحه افزایش موارد جدید کووید -۱۹ انجام شده است. تنها در روز سه شنبه، موارد ابتلا از ۲۴۰۰ مورد در روز دوشنبه به ۵۰۸۰ افزایش یافته بود. با این حال، ژوئن شروع فصل شلوغ گردشگری این کشور است و در حال حاضر یونان دچار رکود گردشگری است و مقامات مشتاق هستند تا محدودیت‌های اقتصادی را کاهش دهند حتی اگر موارد ابتلا به کرونا کمتر نشده باشد!

آمادگی برای تابستان از یک ماه پیش، زمانی آغاز شد که مقامات بهداشتی برای ورود به رستوران‌ها، الزام به ارائه مدرک واکسیناسیون را حذف کردند. یکی دیگر از کشورهای محبوب توریستی یعنی ایتالیا نیز از روز گذشته شرایط ارائه گواهی سبز را لغو کرد.

با این حال، دولت یونان اعلام کرده است که در پاییز در صورت بدتر شدن نرخ ابتلاء، قوانین مرتبط با کووید -۱۹ ممکن است دوباره به اجرا درآیند.

کد خبر 579317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.