اجرای طرح ترافیکی زیست‌محیطی در ساری

رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری از اجرای طرح ترافیکی زیست‌محیطی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس اسماعیلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محدوده کم آلاینده با هدف بهبود کیفیت هوا با کمک دوربین‌های پلاک‌خوان در ورودی‌های شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خودروهای غیراستاندارد با آلایندگی بالا اجازه تردد در این محدوده را نداشته و برای این مناطق استانداردهای خاصی در نظر گرفته شده است، افزود: خودروهایی که خواهان تردد در این مناطق هستند باید استانداردهای تبیین شده را دارا باشند.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ساری خاطرنشان کرد: پلاک تمام خودروهایی که وارد محدوده LEZ (محدوده کم آلاینده) می‌شوند، به صورت کاملاً مکانیزه توسط دوربین‌های نصب شده در معابر خوانده و اطلاعات آن استعلام می‌شود و در صورتی که خودرو معاینه فنی یا گواهی معاینه فنی معتبر نداشته باشد توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: از فواید دیگر این طرح شناسایی مشکلات فنی خودرو حین انجام تست‌های معاینه فنی است که مالک می‌تواند با رفع این مشکلات از ایمنی خود و سرنشینان اطمینان حاصل کند، انجام تست معاینه فنی به صورت سالانه برای خودروهای شخصی اجباری و برای خودروهای حمل و نقل عمومی زمان این فرآیند متفاوت است.

به گزارش ایمنا، طرح محدوده کم آلاینده (Low Emission Zone) یک طرح ترافیکی زیست‌محیطی است که بر اساس آن محدوده ورود خودروها به مناطق شهری مبنی بر میزان آلایندگی آنها است.

کد خبر 579313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.