سکوت در برابر بعضی وقایع غیر قابل تحمل است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مشاهده بعضی وقایع و سکوت در برابر آنها غیر قابل تحمل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب دبیری‌نژاد امروز _پنج شنبه، دوازدهم خردادماه_ در نطق پیش از دستور خود در چهلمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به آغاز ترمیم آسفالت معابر توسط شهرداری، اظهار کرد: این روزها که برای سرکشی و خدا قوت به کارگران بخش آسفالت به مناطق مختلف شهر سرکشی و مراجعه می‌کنیم، شاهد هستیم برخی کارگران زحمتکش شهرداری با تحمل گرمای ۴۰ درجه هوا که گرمای قیر مذاب و آسفالت تازه و داغ، گرمای هوا را برای افراد عادی غیر قابل تحمل کرده، با دل و جان مشغول خدمت‌رسانی به مردم شهر هستند.

وی افزود: به عنوان نمایندگان و امانت‌داران مردم بندرعباس از نزدیک شاهد هستیم، قیر مذاب و گرمای طاقت‌فرسا و تابش مستقیم نور آفتاب نتوانسته است کوچک‌ترین خللی در اراده این افراد ایجاد کند، اما آنچه که کمر این مردان آهنین را خم کرده است، معوقات دو ماهه حقوق و شرمندگی آنان در مقابل سفره خانواده‌های آنها است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد درآمد هزینه تا زمانی که نتواند درآمد کسب کند، امکان پرداخت حقوق کارکنانش را نخواهد داشت، افزود: شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان، امکان دریافت حتی یک ریال از بودجه عمومی دولت را ندارند و تنها منبع پرداخت مطالبات پیمانکاران و حقوق کارگران همین ردیف‌های درآمدی است که دائم در شورای اسلامی شهر تاکید داریم شهرداری برای پرداخت حقوق باید از آن محل‌ها هزینه کند و نه از محل ارزش افزوده.

وی ادامه داد: قصد ندارم اکنون وارد مباحث قانونی این مدعا شوم، اما مگر خودمان تاکید نکردیم که شهرداری باید سایر کدهای درآمدی را فعال کند؟ البته قصد ندارم بگویم عمدی در کار است تا موجب از هم پاشیدگی سیستم مدیریت شهری شود، اما در خارج از شورا چنین استنباط می‌شود و افراد مطلع در حوزه مالی و درآمد، شورا را متهم به سنگ اندازی عمدی در امورات مدیریت شهری می‌کنند، من به عنوان یک عضو شورا تا چه زمانی می‌توانم در پاسخ به اصحاب رسانه، فرضیه کارشکنی عمدی شورای اسلامی شهر را رد کنم؟

نباید مصوبات راه‌گشا را به بهانه‌های واهی رد کرد

دبیری‌نژاد با بیان اینکه مشاهده برخی موضوعات و سکوت در برابر آن گاهی غیر قابل تحمل می‌شود و علی رغم میل باطنی ناچارم بازهم سکوت خود را بشکنم و وقایعی را تشریح کنم که موجب ناراحتی مجدداً همکاران خواهد شد، گفت: لازم می‌دانم تا به مردم به‌عنوان صاحبان اصلی این شورا، گزارش دهم که چرا تا به امروز دو ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است؟ چرا پس از سه ماه هنوز بودجه شهرداری ابلاغ نشده است؟ چرا بدهی‌های دوره گذشته مدیریت شهرداری که رقم واقعی آن بیش از هزار میلیارد تومان است خواب آسوده هیچکس را بهم نمی‌ریزد؟ و چرا راه‌های پرداخت این بدهی سنگین بسته شده است تا پیمانکاران را نیز همچون کارگران مظلوم شهرداری نقره‌داغ شوند؟ چرا سه ماه است ساخت‌وساز در شهر بندرعباس راکد شده و متقاضیان دریافت پروانه همچنان منتظر تصویب مشوق‌های صدور پروانه ساختمانی هستند.

وی ادامه داد: کارگران شهرداری دو ماه است حقوق نگرفته‌اند و ما در شورای اسلامی شهر به‌جای بررسی و تصویب راه‌های وصول درآمد شهرداری از جمله تخفیفات پروانه ساختمانی، اولویت‌های کاری شورا را نقد عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری در اجرای سرود "سلام فرمانده" و موضوعات دست چندمی قرار داده‌ایم و مصوبات راهگشا را هر بار به بهانه‌های واهی رد می‌کنیم و پیشنهادهای بررسی شده در کمیسیون‌ها را بار دیگر به کمیسیون مرجوع می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید کرد: تعریف و تمجیدها عمر خیلی کوتاهی دارد، شوراهای اسلامی قبل از ما اکنون در خانه نشسته‌اند و هیچکدام از تعریف و تمجیدهای دوره زمامداری برایشان ماندگار نشد، به فکر توشه آخرت باشید که هر روز با آه و نفرین کارگران مظلوم شهرداری خالی‌تر از قبل می‌شود.

لزوم توجه به رفع مشکلات پیمانکاران

وی تصریح کرد: گویا فراموش کردیم، کارشکنی عمدی در امورات شهر و شهرداری، آن هم به بهانه‌های واهی، و پوشاندن لباس توجیه بر آن، فقط مردم دنیا را فریب خواهد داد و نه خدایی که از رگ گردن ما نزدیک‌تر است و حتی به نیت بندگانش نیز اشراف دارد و البته اگر دستور کار دریافت تسهیلات را به‌عنوان اولین دستور کار جلسه امروز گواه رد این مدعا می‌دانید، تجربه مصوبات مشابه در هفته‌های گذشته پاسخگوی پیش بینی نتیجه این مصوبه نیز خواهد بود و تا پایان جلسه شاهد روند بررسی موضوع خواهیم بود.

دبیری نژاد ادامه داد: به همکاران تذکر می‌دهم بترسید از روز حساب که از ما بپرسند چرا در جلسه‌ای نشستی که اولویتش مشکلات کارگران و رفع موانع شهر و شهرداری نبود؟ بترسید از روزی که از ما سوال شود چرا برای هر مصوبه‌ای که راهگشای برون رفت از وضعیت فعلی شهرداری بود هزار ایراد بنی‌اسرائیلی آوردید و آن را رد کردید.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آیا می‌دانید ایجاد تغییرات کلی در مصوبات، پیمانکار طلبکار و به خاک سیاه نشسته شهرداری را ناامید کرده است؟ آیا می‌دانید پیمانکاران هم کارگر و خانواده دارند و رفع مشکل آنان کم اهمیت‌تر از مشکلات کارگران شهرداری نیست؟

کد خبر 579308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.