افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا از افزایش ۳۶ تا ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری آستارا برای سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۶ تا ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی را به فرمانداری پیشنهاد داد و روز گذشته این لایحه توسط ستاد تنظیم بازار فرمانداری مصوب شد.

وی افزود: نرخ کرایه در بعضی مسیرها نیاز به دریافت یا پرداخت پول خرد دارد که به دلیل کمبود آن در بازار و جلوگیری از بروز تنش میان راننده و مسافر با کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار، این مبالغ رند شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت از امروز پنج‌شنبه _دوازدهم خردادماه ۱۴۰۱_ در شهر آستارا و حومه اجرا می‌شود و تاکسیرانان می‌توانند با دریافت لیست کرایه‌های جدید و نصب برچسب روی شیشه خودرو، آن را اعمال کنند.

مصاحب تصریح کرد: این افزایش قیمت با توجه به تورم سالیانه، افزایش شدید قیمت کالا و خدمات، هزینه‌های بالای حمل‌ونقل و درخواست تاکسیرانان ناوگان سازمان حمل‌ونقل شهرداری آستارا اعمال شده است.

وی اضافه کرد: در ناوگان سازمان حمل‌ونقل شهرداری آستارا در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۱۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 579302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.