سایت صفیره تنها محل مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی اهواز

مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: سایت صفیره تنها محل مجاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی است و نظارت بر اجرای آن به صورت مستمر پایش می‌شود.

اسماعیل آخوندشوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اهواز بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها موظف است که مکانی را برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی تأمین کند، لذا از اواخر سال گذشته با توجه مصوبه شهرداری اهواز سایت صفیره به عنوان محل تخلیه نخاله‌ها انتخاب شد، با این حال با توجه به طولانی بودن مسافت، مقاومت‌های زیادی برای ممانعت از این کار صورت گرفت، اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

وی افزود: برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها در سطح شهر و شناسایی خودروهای متخلف اقدام به جی پی اس دار کردن خودروهای مجاز کردیم و سپس سامانه‌ای برای ارسال گزارش‌های مردمی تخلیه غیرمجاز طراحی شد تا بر اساس قانون و همراهی دستگاه قضائی با افراد متخلف برخورد شود.

مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: تاکنون تعداد ۹ پرونده برای تخلیه غیر قانونی نخاله‌های ساختمانی تشکیل شده است و در دستگاه قضائی منتظر صدور رأی هستیم.

وی تصریح کرد: نخاله‌های ساختمانی رها شده در سطح شهر پس از مشاهده توسط سازمان خدمات موتوری و یا مناطق شهرداری جمع‌آوری و به سایت صفیره واقع در جاده اهواز -رامهرمز منتقل می‌شود.

آخوندشوشتری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق انجمن صنفی گودبرداری و تخریب ساختمان، مقرر شد که این انجمن نظارت صنفی خود را بر پیمانکاران گودبرداری و تخریب ساختمان افزایش دهد و با شناسایی پیمانکاران متخلف، متناسب با قوانین برخورد کند.

کد خبر 579287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.