۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۵
حریم مقدّس

فیلم سینمایی عنکبوت مقدس با سیاه‌نمایی، اسلام، تشیع و همه مردم ایران را خشونت‌طلب و حامی یک جنایتکار نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اکران فیلم سینمایی عنکبوت مقدس واکنش‌ها به ساخت این فیلم بالا گرفت، به گونه‌ای که جوامع مسلمان و غیرمعاند و شیعیان بی‌شماری نسبت به این فیلم که در ابتدا به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا (ع) اهانت کرده و سپس در راستای سیاه‌نمایی ایران گام برداشته است، خشم خود را نشان دادند.

اینکه جشنواره‌های فیلم خارجی مدت‌ها است تبدیل به ابزار اسلام ستیزی شده‌اند چیز جدیدی نیست اما همانند بازدارندگی نظامی در این زمینه به بازدارندگی فرهنگی نیاز داریم از نهادهای فرهنگی انتظار است فراتر از محکومیت لفظی اقدامی بازدارنده انجام دهند.

کسانی که مدعی ارزش‌های انسانی، مذهبی و آزادی هستند به مقدس‌ترین اعتقادات تمام مسلمانان جهان و ایرانیان توهین می‌کنند که باید با برخورد صحیح سنجیده و بجا جلوی اقدامات این چنینی در آینده گرفته شود. شیاطین، زمانی که با یکدیگر هم‌پیمان می‌شوند، قرینه‌های زمان و مکان را با هم هماهنگ می‌کنند و در دهه کرامت که متعلق به امام رضا و خواهر گرانقدر ایشان است، یک کار بی‌خردانه انجام دادند که از نظر همه ادیان، مذاهب و آزادگان جهان محکوم است.

عنکبوت مقدس نقطه مرکزی هویت ایران را هدف‌گیری کرده است

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هدف از ساخت فیلم سینمایی عنکبوت مقدس اظهار می‌کند: دشمن بعد از اینکه در عرصه‌های مختلف رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد، اکنون جنبه‌های هویتی ملت ایران و نقطه کانونی از مقاومت منطقه‌ای و جهانی ملت را هدف قرار داده است.

وی می‌افزاید: فیلم عنکبوت مقدس در حال حاضر اکران شده است و به فرد ایرانی‌ای که این جسارت را کرده جایزه می‌دهند؛ این نشان می‌دهد دشمن و طرف مقابل امروز جنگ نرم را بر نقطه مرکزی از منظومه هویتی ما هدف‌گیری کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه می‌کند: آن‌ها بعد از اینکه در عرصه‌های مختلف رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست مواجه شدند اکنون با تیر آخری که در کمان دارند روی جنبه‌های هویتی ملت ایران و آن‌چه توانسته ایران را به یک مجموعه و نقطه کانونی از مقاومت منطقه‌ای و جهانی ملت ایران تبدیل کند، متمرکز شدند.

وی خاطرنشان می‌کند: این فیلم روایت را از انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران به این نقطه رسانده که در این جنگ روانی باید به سراغ حرم امام رضا (ع) بروند، نقطه‌ای که نقطه کانونی برای حفظ و صیانت از هویت ملی و اسلامی است و دربر گیرنده همه اقوام، طوایف و جریانات بیرون از منطقه حول محور اندیشه‌های ناب اسلامی که پرچم‌داری آن در سیما، گفتمان و تاریخ حکومت امام رضا (ع) در ایران است.

ظهره‌وند ادامه می‌دهد: دشمن از یک نظر مستاصل شده است و از نظری روی نقطه کانونی متمرکز می‌شود. باید بدانیم مسئله جدی‌تر از تصورات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنگ سخت صورت نمی‌گیرد و حربه تحریم هم از کار افتاده است و دشمن از اینکه بخواهد در چارچوب برجام کار کند، مأیوس شده است، خاطرنشان می‌کند: برجام ظرفیت‌های داخلی را از دست داده است همچنین عوامل و عناصری که در داخل، برجام را پشتیبانی می‌کردند، فروپاشیدند. بنابراین دشمن مستقیم وارد صحنه شده و این جنگ روانی و هویتی را راه انداخته است که ما باید در این چارچوب مسائل را ارزیابی کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمایت جوامع بین‌المللی از اینگونه فیلم‌ها، تصریح می‌کند: باید بدانیم ما یک پارادایم هستیم، باید رفتار منطقه‌ای و بین‌المللی در چارچوب زیست‌دار و الزامات زیست‌داری و پارادایمی رخ دهد.

وی یادآور می‌شود: زمانی جهان غرب در یک منظومه و زیست‌دار تعریف می‌شود که این زیست‌دار، تهدید و فرصت‌های خاص خود را داشته باشد بنابراین وقتی یک فرد صهیونیستی و حلقه خاص در جشنواره کن این پروژه را کلید می‌زنند یعنی به نمایندگی از آن زیست‌دار و کلیت با ایران برخورد می‌کنند.

ظهره‌وند می‌گوید: بنابراین برخورد ما با یک فرد و جریان نیست بلکه مواجهه ما با زیست‌داری است که تحت عنوان لیبرالیسم و سکولاریسم در دنیا سعی بر آقایی کردن دارند تا موقعیت هژمونی خود را بازیابی کنند که پرچم‌داری آن با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به عنوان نوچه این ساختار است.

وی اضافه می‌کند: باید بدانیم رویارویی ما با یک جشنواره، فیلمساز و تعدادی سلبریتی نیست و نباید مسئله را در این تراز ببینیم بلکه تراز بسیار بالا و جهانی است. باید بدانیم کلیت این زیست‌دار، اندیشه و تفکر را هدف‌گیری کرده است و ما باید در همین تراز عمل کنیم و پاسخ بدهیم.

هدف فیلم "عنکبوت مقدس" شیعه‌هراسی است

محمدپارسا نجفی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا (ع) اظهار می‌کند: دولت‌های استکبار جهانی همواره تلاش می‌کنند که دیدگاه مردم جهان را نسبت به کشورهای مورد هدف خود تغییر دهند، در این راستا ساخت فیلم‌هایی بر محور ایران‌هراسی، اسلام‌ستیزی و شیعه‌زدایی امروز در دستور کار کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: ایالات متحده آمریکا بارها سعی کرده است با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی دیدگاه مردم جهان را نسبت به مردم ایران تغییر دهد، بر همین اساس فیلم عنکبوت مقدس در راستای سیاست‌های "شیعه‌هراسی" کشورهای غربی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه می‌دهد: امروز سیاست مدیریت ادراک در بسیاری از فیلم‌های سینمای غرب دنبال می‌شود و دشمنی با اسلام آشکارا وجود دارد برای نمونه در فیلم "بانوی بهشت" که توسط شیعه انگلیسی ساخته شد رسماً سیاست تفرقه بین شیعه و اهل سنت دنبال می‌شود. فیلمی که با حمایت مستقیم حکومت انگلستان تولید و اکران شد؛ در این فیلم بارها به باورهای اهل سنت توهین شده است.

کد خبر 579243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.