آموزش اولویت شهرداری در مرکز بازدیدکنندگان تالاب است

شهردار بندرانزلی‌ گفت: به منظور حفاظت از تالاب و محیط زیست، مقوله آموزش به کودکان و دانش آموزان از اولویت‌های اصلی شهرداری در مرکز بازدیدکنندگان تالاب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خلیلی امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در حاشیه بازدید از مرکز بازدیدکنندگان تالاب بندرانزلی اظهار کرد: بندرانزلی با داشتن دریا و تالاب و قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی کریدور نوستراک و جاده ابریشم و مراودات تجاری با کشورهای همسایه ایران در حوزه دریای خزر به لحاظ اقتصادی، موقعیت استراتژیک و ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بندرانزلی با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مطرح ایران است و تالاب جایگاه این شهر را در عرصه بین‌المللی تا حدود زیادی ارتقا داده است، افزود: بندرانزلی از شهرهای پیشرو ایران است اولین بلدیه یا شهرداری در سال ۱۲۷۶ در این شهر تأسیس شده و یکی از افتخارات این شهر است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: این شهر با دارا بودن جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی و مردمان خونگرم، سخاوتمند و مهمان‌نواز هر ساله پذیرایی میلیون‌ها گردشگران داخلی و خارجی است.

خلیلی با بیان اینکه سابقه همکاری شهرداری بندرانزلی با مجموعه‌های مرتبط با حوزه‌های مشاوره و مدیریت تالاب و پسماند بر اساس قرارداد فی‌مابین با آن مجموعه‌ها با نظارت استانداری گیلان و سازمان محیط زیست بوده است، افزود: یکی از تفاهم‌های همکاری مشترک بین شهرداری بندرانزلی و تیم جایکا در زمینه تولیدات فنی، علمی و مشاوره‌ای تأسیس مرکز بازدیدکنندگان تالاب برای بهبود وضعیت آن بوده است.

وی تصریح کرد: تأسیس و آغاز به کار مرکز بازدیدکنندگان تالاب در سال ۲۰۱۹ با شیوع کرونا مواجه شد و در دو سال گذشته اجرای برنامه‌های این مرکز را دچار وقفه کرد، البته این مرکز در این دوران در فواصل زمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مهمان داخلی و خارجی بوده و هیچ گاه به طور کامل تعطیل نشده است.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: حضور گردشگران در برنامه‌های آموزشی با محوریت کودکان و دانش آموزان و موضوعات مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله و بهره‌مندی از تجربه و تدریس نخبگان در بخش‌هایی همچون پرنده‌نگری، محیط زیست دریایی، مسابقات نقاشی، گردهمایی‌هایی با موضوعات حفظ و نجات تالاب، کارگاه‌های فنی و علمی و آموزش‌های مرتبط بخشی از اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در بندرانزلی بوده است.

خلیلی با بیان اینکه احیای مرکز بازدیدکنندگان تالاب، حاصل بررسی و تدبیر سیستم کارشناسی شهرداری بندرانزلی و انتخاب مشاور با تجربه و بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط بوده است، افزود: پیشنهادات و برنامه‌های مناسب مشاور در حال تدوین بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و ارائه می‌شود و انتظار می‌رود مانند گذشته شرایط همکاری و بهره‌مندی از تجارب دو کشور ایران و ژاپن موجب رشد و ترقی فرهنگی و آموزشی در حوزه‌های تالاب و مدیریت پسماند شود.

کد خبر 579239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.