دولت با جدیت در تامین معیشت و پوشش بیمه‌ای مردم حرکت می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت سیزدهم با جدیت و با اجرای برنامه‌های مختلف، در تامین معیشت و پوشش بیمه‌ای مردم حرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا، «علی آقامحمدی» روز چهارشنبه در آئین اختتامیه سران اجلاس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: دولت درصدد است تا از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون روستایی را بیمه کند.

وی افزود: از ١۶ سال گذشته طرح بیمه روستایی شکل گرفت این در حالیست که اکنون ۲.۵ میلیون نفر عضو این صندوق هستند و این امر نشان می‌دهد با ایده آل فاصله داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر نتوانیم بیمه را فراگیر کنیم، از خدمت به مردم محروم می‌شویم و اولین گام این است که به پوشش همگانی بیمه فکر کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه ٢٠ درصد جمعیت کشور را روستاییان پوشش می‌دهند، گفت: باید طرح بیمه‌ای یک میلیون نفر را آسیب شناسی و کارگزاران را تشویق کنیم تا پوشش بیم روستاییان را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست‌های ابلاغی تأمین اجتماعی بر بیمه آحاد مردم تاکید کردند، گفت: این سیاست‌ها ابلاغ شد و باید امر ولی مورد توجه قرار گیرد. همه باید برای اجرای آن تلاش کنند، ضمن اینکه از تأمین اجتماعی گزارش‌هایی را تهیه کرده‌ایم که پوشش بیمه‌ای گسترش می‌یابد، از این رو همه روستاییان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: نباید نهادهای کمکی برای مردم ایجاد کرد بلکه باید مردم را توانمند کرد. فقط یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر در کشور داریم که غیر توانمند هستند که باید در بیمه صندوق قرار گیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 579230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.