آیا واکسن کرونا بر باروری تاثیر دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید-۱۹ هیچ تاثیری بر باروری و نتایج آن ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که واکسن‌های کرونا مبتنی بر فناوری mRNA موجود برای زنان باردار و افرادی که قصد باردار شدن دارند بی‌خطر و ایمن است. بررسی نمونه‌های خون گرفته شده از زنان واکسینه شده و واکسینه نشده نشان می‌دهد سطوح یکسانی از آنتی‌بادی‌های ضد سینسیتین -یک در هر دو گروه وجود دارد.

دیگر نگرانی رایج مرتبط با واکسن در رابطه با بارداری، بروز اختلالات مادرزادی است؛ محققان در این زمینه نیز مطالعات لازم را انجام دادند و دوز زیادی از واکسن‌های mRNA را به موش‌های باردار تزریق کردند؛ سپس سلامت مادر و جنین را بررسی کردند. هیچ عارضه جانبی منفی در سلامتی موش‌های باردار مشاهده نشد. جنین‌های آن‌ها نیز هیچ نقص فیزیکی یا محدودیت‌های غیرعادی حین رشد را تجربه نکردند.

به گفته محققان هم زنان باردار و هم افرادی که قصد دارند در آینده باردار شوند نباید نگران تزریق واکسن کرونا باشند زیرا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن کرونا بارداری را پیچیده می‌کند، وجود ندارد. زنان باردار واکسینه نشده بیشتر از زنان باردار واکسینه شده در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن قرار دارند.

نتایج این مطالعه در مجله PLoS Biology منتشر شده است.

کد خبر 579226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.