نقشه راه شورای شهر همیلتون برای ناوگان کم‌آلاینده

شورای شهر همیلتون اعلام کرد که ناوگان وسایل‌ نقلیه به علت تغییرات آب‌وهوایی دست‌خوش تحول خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش نقشه راه سطح بالای تحول ناوگان شهری، ارائه‌شده توسط کمیته عملیات زیرساخت همیلتون که به اتفاق آرا توسط اعضای منتخب مورد حمایت قرار گرفت، حاکی از آن است که ناوگان وسایل‌نقلیه شورای شهر همیلتون در راستای هم‌سویی با تغییرات آب‌وهوایی دستخوش تغییر و تحول خواهد شد. در این گزارش پیشنهاد شده است که شورای شهر هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را که قبلاً مورد توافق قرار گرفته بود، از ۲۵ به ۴۴ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. هدف جدید نشان‌دهنده تغییر رویکرد از «تجارت به‌طور معمول» و جایگزینی خودروهای قدیمی‌تر به‌صورت موقت به یک بررسی و تحول جامع است که با بررسی عمیق در زمینه الزامات ناوگان شورای شهر آغاز می‌شود.

رئیس کمیته عملیات زیرساخت شورای شهر همیلتون گفت: «در این شرایط آب‌وهوایی متغیر، شورا باید در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود به‌عنوان یک سازمان الگو عمل کند، الگویی که جامعه ما سزاوار آن است.»

بازرسی ناوگان شورای شهر همیلتون در نوامبر ۲۰۲۱ نشان داد که شورا دارای ناوگان متنوعی از جمله وسائط مسافربری، حمل‌ونقل و کامیون، کارخانه‌ها و ماشین‌آلات است که همه در مراحل مختلفی از سال‌های کارکرد و شرایطی مختلف قرار دارند. گزارش نقشه راه کمیته عملیات زیرساخت شورای شهر، نموداری کاهشی را ترسیم می‌کند که تنها بر خرید خودروهای الکتریکی متمرکز نیست بلکه پیشنهاد می‌کند در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳، گزینه‌های جایگزین برای سفر کارکنان از جمله تاکسی، حمل‌ونقل عمومی و گزینه‌های حمل‌ونقل فعال مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز مورد آزمایش قرار گیرد.

برنامه اقدامات آب‌وهوایی شورای شهر با هدف کاهش انتشار ناوگان آن مطابقت دارد و عبارت است از کاهش ۵۰ درصدی انتشارهای عملیاتی شورا تا سال ۲۰۳۰ و پیش‌بینی می‌شود تغییرات موردنظر گزارش ارائه‌شده به مصرف انرژی پایین‌تر، وسایل‌نقلیه کمتر و کوچک‌تر، هزینه‌های کاهش‌یافته‌تر در طول زمان، پارکینگ‌های کمتر، نیازهای تعمیر و نگهداری کمتر و ضایعات کمتر منجر شود.

شورای شهر همیلتون ابراز امیدواری کرد که گزارش نقشه راه سطح بالای تحول ناوگان شرکتی، صرفه‌جویی در هزینه‌های بلندمدت مورد انتظار و همچنین مزایای سلامتی و رفاه را با تشویق کارکنان شورا به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حرکتی کربن‌صفر به‌صورت عملی نشان خواهد داد و با پیشرفت فناوری و آموخته‌های حاصل از تجزیه‌وتحلیل‌های داخلی به مرور زمان تکامل خواهد یافت.

کد خبر 579213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.