تجربه پارلمان‌ها برای کاهش آلاینده‌های شهری

موافقت شورای شهر لستر با استراتژی تاکسی برای بهبود استانداردها، نقشه راه شورای شهر همیلتون برای ناوگان کم‌آلاینده، بودجه چندمیلیون پوندی شورای شهر دوون برای کاهش کربن، تبدیل پسماندهای انسانی به نیرو در برنامه شورای شهر لوگان مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش هزینه‌های زندگی و انرژی، وزارت کار و بازنشستگی شورای شهر ایست‌رایدینگ در راستای حمایت از افراد نیازمند، به تعیین بودجه حمایتی برای این قشر اقدام کرده و با راه‌اندازی صندوق حمایت از خانوارها به اجرای طرح پرداخت کمک‌هزینه به نیازمندان پرداخته است. اولویت‌های صندوق حمایت از خانوارهای شورای شهر ایست‌رایدینگ شامل مستمری‌بگیرانی که از حمایت مالیاتی شورا و مزایای مربوط به از کارافتادگی برخوردار هستند، خانوارهای تحت حمایت مالیاتی شورا و دارای موانع سخت برای مشغول شدن به کار شامل دریافت‌کنندگان مزایای مربوط به معلولیت و افراد نیازمند به مراقبت‌های سلامتی خاص و والدینی با فرزندان زیر پنج سال است.

شورای شهر همچنین اعلام کرد هر خانواری در ایست‌رایدینگ که با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما معیارهای صندوق حمایت از خانوار را برای دریافت کمک‌هزینه زندگی ندارد، به‌طور متناوب از حمایت طرح کمک‌های اضطراری شورا برخوردار خواهد شد. علاوه بر این خانواده‌ها در صورت نیاز به پشتیبانی اضطراری می‌توانند با نزدیک‌ترین بانک مواد غذایی محل سکونت خود تماس برقرار و حمایت‌های لازم را دریافت کنند.

لستر؛ موافقت شورای شهر با استراتژی تاکسی برای بهبود استانداردها

شورای شهر لستر با تنظیم و به‌کارگیری استراتژی تاکسی، مجموعه‌ای از پیشرفت‌های ملموس را در استانداردهای کسب‌وکار محلی تاکسی ایجاد کرده است که از سال جاری تا سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد. شورا اعلام کرده است که بعضی از این اقدامات بلافاصله اعمال خواهند شد و تعدادی از بهبودهای بلندمدت قبل از معرفی و اجرا تحت رایزنی‌های عمومی قرار خواهند گرفت.

شورای شهر لستر هدف از استراتژی تاکسی را حصول اطمینان مسافران از این اعلام کرد که کسب‌وکار تاکسی‌های محلی مؤثر، کارآمد و ایمن است و با استخدام نیروی کار شایسته و قابل اعتماد به‌طور عادلانه توسط شورای شهر تنظیم می‌شود. طی چند سال آینده نیز برنامه‌هایی برای تسهیلات آنلاین رانندگان یا اپراتورها به‌منظور اجرا، تمدید و پرداخت برنامه‌ها، حصول اطمینان از اینکه همه مشتریان می‌توانند هنگام رزرو تاکسی، یک وسیله‌نقلیه با آلایندگی فوق‌العاده کم یا دیزلی را انتخاب کنند یا در زمان انتخاب به گزینه‌های وسایل‌نقلیه قابل دسترس برای ویلچر دسترسی داشته باشند، ایجاد خواهد کرد. نصب دوربین مدار بسته و ردیابی GPS در تمام تاکسی‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

همیلتون؛ نقشه راه شورای شهر برای ناوگان کم‌آلاینده

گزارش نقشه راه سطح بالای تحول ناوگان شرکتی، ارائه‌شده توسط کمیته عملیات زیرساخت همیلتون که به اتفاق آرا توسط اعضای منتخب مورد حمایت قرار گرفت، حاکی از آن است که ناوگان وسایل‌نقلیه شورای شهر همیلتون در راستای هم‌سویی با تغییرات آب‌وهوایی دستخوش تغییر و تحول خواهد شد. در این گزارش پیشنهاد شده است که شورای شهر هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را که قبلاً مورد توافق قرار گرفته بود، از ۲۵ به ۴۴ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد. هدف جدید نشان‌دهنده تغییر رویکرد از «تجارت به‌طور معمول» و جایگزینی خودروهای قدیمی‌تر به‌صورت موقت به یک بررسی و تحول جامع است که با ایجاد تحول عمیق در الزامات ناوگان شورای شهر آغاز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تغییرات موردنظر این گزارش به مصرف انرژی پایین‌تر، وسایل‌نقلیه کمتر و کوچک‌تر، هزینه‌های کاهش‌یافته‌تر در طول زمان، پارکینگ‌های کمتر، نیازهای تعمیر و نگهداری کمتر و ضایعات کمتر منجر شود.

دوون؛ بودجه چندمیلیون پوندی شورای شهر برای کاهش کربن

شورای شهر دوون پس از ارائه یک پیشنهاد موفقیت‌آمیز به‌عنوان بخشی از جنبش کربن‌زدایی خود، بودجه‌ای اضافی بالغ بر ۲.۸ میلیون پوند از وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) دریافت کرد که بخشی از طرح کربن‌زدایی بخش عمومی (PSDS) است. هدف این طرح قرار دادن بخش عمومی در خط مقدم کربن‌زدایی ساختمان‌ها در بریتانیا است و بودجه اولیه اختصاص‌یافته به آن برای جایگزینی روشنایی در سه مرکز تفریحی شورای شهر با روشنایی LED مدرن و کارآمد استفاده شد.

شورای شهر دوون در نظر دارد بودجه مازاد دریافتی خود را در بخش جایگزینی منابع برق مراکز تفریحی «لردز میدو»، «کردیتون» و دره فریحی «اکسه» در «تیورتون» از سوخت‌های فسیلی به منابع انرژی تجدیدپذیر هزینه کند. این مبلغ همچنین در بخش فن‌آوری‌های پمپ گرمایش منبع هوا و منبع زمینی و نصب روشنایی‌های LED جدید برای محوطه‌های هوای آزاد و پنل‌های خورشیدی اضافی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لوگان؛ تبدیل پسماندهای انسانی به نیرو در برنامه شورای شهر

شورای شهر لوگان با افتتاح اولین کارخانه تبدیل جامدات زیستی به گاز در استرالیا، به اولین مکانی در نیم‌کره جنوبی تبدیل شد که زباله‌های انسانی را به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کرده است. این شورا در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سعی دارد با تبدیل ضایعات انسانی به انرژی در کارخانه تصفیه فاضلاب «لوگان‌هولم (Loganholme)» دست به اقدامی بزند که طبق ادعای آن برای اولین بار در استرالیا و حتی جهان انجام می‌شد و در نهایت موفق شد به‌دنبال آزمایشی موفقیت‌آمیز، تأسیسات ۲۸ میلیون دلاری لوگان‌هولم را طی تلاشی ۱۸ ماهه ایجاد کند.

شورای شهر لوگان اعلام کرد که این پروژه باعث کاهش انتشار کربن تا حدود شش هزار تن در سال و صرفه‌جویی سالانه یک میلیون دلار برای شورا خواهد شد. علاوه بر این پروژه مذکور به‌میزان چشمگیری از مشکلات حمل‌ونقل مربوط به این پسماندها شامل کامیون‌هایی با سوخت گازوئیل نیز کاسته است؛ چراکه در گذشته شش کامیون در روز لجن فاضلاب را از لوگان به دارلینگ داونز حمل می‌کرد که این تعداد در حال حاضر به یک کامیون در هفته کاهش یافته است.

وست‌مینستر؛ چالش نوآورانه شورای شهر برای جلب مشارکت شهروندان

شورای شهر وست‌مینستر به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند، از سال گذشته طی چالش «افتتاحیه نوآوری شورا» به راه‌اندازی یک پورتال آنلاین برای جمع‌آوری ایده‌ها و راهکارهای مردمی اقدام کرد که به کمک آن مسائلی را شناسایی می‌کند که واقعاً برای جوامع سراسر وست‌مینستر اهمیت دارد. این پورتال برای دریافت تمام نظرات و هر ایده‌ای که بتواند زندگی شهری را بهبود ببخشد باز است.

شورای شهر اعلام کرد که ایده‌های دریافتی این پورتال توسط هیئتی متخصص از کارشناسان هنر، فناوری، نوآوری تجاری و جامعه‌شناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و موضوعات برنده که پوشش‌دهنده همه‌چیز، از دیجیتالی شدن تا دربردارندگی راهکارهای نوآورانه فناوری پاک هستند، پس از پیمودن یک فرآیند انتخابی قوی، تحت حمایت شورای شهر وست‌مینستر و همکاری نهادهای مربوطه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 579208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.