بلاتکلیفی یک پیاده راه در بابلسر

پیاده راه خیابان شهید رجایی بابلسر که قرار بود به عنوان یک مسیر تردد شهروندان مورد استفاده قرار گیرد، پس از اجرا همچنان شاهد تردد خودروها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه‌ی مشترک صبح امروز اعضای شورای شهر بابلسر که با حضور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، رئیس اداره صمت، تعدادی از بازاریان و نمایندگان اصناف برگزار شد، در خصوص پیشنهاد پیاده‌راه کردن خیابان رجایی در بخشی از ساعات شبانه‌روز بحث و تبادل نظر شد.

رفع گره ترافیکی معابر بابلسر به ویژه خیابان رجایی با هدف رونق اقتصادی بازار و رفاه شهروندان و مسافران، نصب سایبان، ساماندهی تابلوهای برق، زیباسازی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمایی مسیر، استقرار دائمی مأمور راهور برای جلوگیری از پارک دوبل، نظام‌مند شدن تخلیه بار توسط کسبه، مراقبت و نگهداری سنگفرش خیابان رجایی و بررسی اجرای طرح زیست شبانه در بازار از جمله بخشی از محورهای این جلسه دو ساعته بود.

رشید احمدپور، سخنگوی شورای اسلامی شهر بابلسر در این جلسه با اشاره به اینکه باید بتوان به گونه‌ای از مشکل موجود گره گشایی کرد که برای کسبه نیز مشکلی حادث نشود، تصریح کرد: باید در هم اندیشی با بازاریان ساعتی در نظر گرفته شود تا جهت رفع بار ترافیکی تردد خودروها نیز میسر باشد.

سیدرضا حبیب‌الله‌پور، رئیس شورای شهر نیز با بیان اینکه خیابان رجایی از معابر سنتی و شناسنامه شهر بابلسر است، بر حمایت از کسبه تاکید کرد.

محمدرضا پورعلی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بابلسر نیز در جلسه با اعضای شورا گفت: از اعضای شورای شهر بخاطر دغدغه برای کاهش مشکلات ترافیکی شهر، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه تکلیف خیابان رجایی باید مشخص شود که آیا این محور محل عبور ماشین است یا عابر پیاده؟ گفت: هیچ‌گونه تابلوی راهنمایی و خط کشی عابر پیاده در خیابان وجود ندارد و حل مشکل ترافیک نیازمند به همکاری بازاریان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بابلسر اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی ترافیک خیابان رجایی تخلیه بار است. پیشنهاد ما این است که ساعت مشخصی برای تخلیه بار در نظر گرفته شود. یکی از راهکارهای کاهش مشکلات ترافیکی شهر بابلسر، نصب مناسب تابلوهای راهنمای مسیر برای تردد درست شهروندان و مسافران می‌باشد. استفاده بازاریان و همچنین کارمندان بانک خیابان رجایی از دو پارکینگ طبقاتی و عمومی می‌تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک داشته باشد.

کد خبر 579176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.