خرید اینترنتی بلیط قطار با تخفیف ویژه
خرید اینترنتی بلیط قطار با تحفیف ویژه

قطار یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های سفر محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم تا چطور با تخفیف‌های ویژه، اقدام به خرید بلیط قطار کنید. پس با ما همراه باشید.

سفر با قطار یکی از بهترین روش‌های سفر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که از نظر امنیت، یکی از امن‌ترین روش‌های سفر، سفر با قطار است. همچنین امکاناتی که در اختیار مسافران در قطار قرار می‌گیرد، با هیچ کدام از روش‌های دیگر سفر قابل مقایسه نیست. مسافران در طول سفر می‌توانند از امکاناتی همانند رستوران، بوفه، سیستم گرمایش و سرمایش، سیستم صوتی و تصویری، تخت و سرویس بهداشتی بهره‌مند شوند. همچنین در مقایسه با هواپیما، هزینه بسیاری کمتری را باید بپردازید. همین موضوع باعث می‌شود تا بلیط قطار پرفروش‌تر و پرطرفدارتر از بلیط هواپیما باشد. با وجود اینکه به‌صورت معمول هزینه‌ای اقتصادی را بابت بلیط قطار دریافت می‌کنند، در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش خرید اینترنتی بلیط با تخفیف ویژه آشنا کنیم. به این ترتیب می‌توانید بلیط را بهترین قیمت تهیه کنید.

روش‌های مختلف خرید بلیط قطار

به‌صورت کلی دو روش حضوری و اینترنتی برای خرید بلیط قطار وجود دارد. در روش حضوری باید به ایستگاه راه آهن شهر مبدا خود سر بزنید. با توجه به اینکه معمولاً بلیط را در همان روز نمی‌توانید پیدا کنید، یک روز دیگر باید این مسیر را طی کرده و خودتان را به قطار برسانید. معمولاً تعداد متصدیان فروش بلیط قطار بسیار محدود هستند. به همین خاطر شاید به‌صورت کامل نتوانند شما را راهنمای کنند. پس مجبور خواهید بود تا بدون مقایسه از نظر قیمت خدمات، بلیط قطار را تهیه کنید. همچنین در این شرایط نرخ مصوب است و امکان تخفیف گرفتن از آن وجود ندارد.

روش دوم، روش خرید اینترنتی است. در این روش می‌توانید از سایت‌های گردشگری معتبر همانند ره بال آسمان کمک بگیرید. خرید اینترنتی بسیار ساده است. ابتدا وارد بخش خرید اینترنتی بلیط قطار می‌شوید. سپس باید مبدا و مقصد، تاریخ سفر، نوع بلیط و تعداد مسافران را انتخاب نمائید. پس از آن تمامی انتخاب‌های شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. انواع قطار با کیفیت‌های مختلف در این صفحه به شما نمایش داده می‌شوند. در ادامه تک تک فاکتورهایی که باید برای خرید بلیط در نظر بگیرید را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر از یک سایت عالی همانند ره بال آسمان اقدام به خرید بلیط قطار کرده باشید، حتماً متوجه می‌شوید که اکثر قیمت‌ها از قیمت‌های مصوب راه آهن کمتر است. به همین خاطر می‌توانید از تخفیفات دائمی ویژه بهره‌مند شوید. در نهایت با انتخاب قطار و پرداخت هزینه، بلیط برای شما صادر خواهد شد.

انواع مختلف قطار

انواع مختلف قطار

اولین پارامتری که در هنگام خرید بلیط قطار باید به آن دقت کنید، انواع مختلف قطار است. قطارها به‌صورت کلی به دو نوع کوپه‌ای و سالنی یا اتوبوسی تقسیم می‌شوند. قطارهای کوپه‌ای همان قطارهایی هستند که در هر واگن، چندین و چند کوپه وجود دارند. این کوپه‌ها ممکن است دارای صندلی‌های تخت‌خواب‌شو باشند و برخی مدل‌های قدیمی به‌صورت صندلی هستند و به جای آنکه صندلی‌ها به‌صورت سالنی در کنار هم قرار بگیرند، به‌صورت تفکیک شده در کوپه‌ها هستند. قطارهای کوپه‌ای دارای تخت‌خواب، قیمت بیشتری از قطارهای سالنی دارند.

پس قطارهای سالنی هم به دو دسته سالنی ۴ ردیفه معمولی و سالنی کوپه‌ای تقسیم می‌شوند. قطارهای کوپه‌ای نیز دارای دو مدل ۴ تخته و ۶ تخته هستند. قطارهای ۶ تخته قیمت کمتری تا قطارهای ۴ تخته دارند. آسایش و راحتی کوپه‌های ۴ تخته از کوپه‌های ۶ تخته به‌مراتب بیشتر است. پس در صورتی که می‌خواهید بیشترین راحتی را داشته باشید، فقط فیلتر بلیط قطار را روی کوپه‌های ۴ تخته قرار دهید.

تعداد ستاره قطار

جالب است بدانید همانند هتل، قطارها نیز دارای ستاره هستند. هرچه ستاره قطار بالاتر باشد، امکانات و البته قیمت بلیط آن بیشتر خواهد بود. برای مثال قطارهای ۵ ستاره فدک، در حال حاضر گران‌ترین نوع و لوکس‌ترین قطار ریلی ایران محسوب می‌شوند. پس از آن قطارهای ۴ تخته ۴ ستاره وجود دارند. در نهایت نیز قطارهای ۳ ستاره ۶ تخته را می‌توانید تهیه کنید. نو بودن قطار و امکانات آن روی تعداد ستاره قطار تأثیرگذار هستند. برای مثال در قطارهای ۵ ستاره فدک، مسافران از سیستم صوتی و تصویری، رستوران بسیار باکیفیت، سرویس فرنگی، بوفه مجهز و … بهره‌مند خواهد شد. هرچه تعداد ستاره کمتر باشد، خدمات کمتری به مسافران ارائه می‌شود. البته گاهی این تفاوت قیمت آنقدر مشخص می‌شود که مسافران ترجیح می‌دهند قید امکانات بیشتر قطارهای ۵ ستاره را بزنند.

انواع مختلف بلیط قطار

هنگام خرید بلیط قطار چه به‌صورت اینترنتی و چه به‌صورت حضوری، باید نوع بلیط را انتخاب نمائید. در خرید حضوری، متصدی فروش بلیط شما را راهنمایی می‌کند؛ اما در روش خرید اینترنتی ممکن است دچار سردرگمی شوید. بلیط‌ها به‌صورت کلی به سه دسته ویژه برادران، ویژه خواهران و مسافران معمولی تقسیم می‌شوند. خانم‌ها یا آقایانی که به تنهایی و بدون خانواده سفر می‌کنند، باید بلیط ویژه برادران یا ویژه خواهران را تهیه کنند. افرادی که خانوادگی سفر می‌کنند، باید بلیط مسافران عادی را خریداری نمایند. به این شکل تمامی مسافران تنها داخل یک کوپه قرار می‌گیرند و خانواده‌ها را بر اساس تعداد در یک کوپه قرار می‌دهند. برای مثال دو خانواده سه نفره را در یک کوپه ۶ نفره قرار می‌دهند.

اگر احساس می‌کنید که دلتان نمی‌خواهد فرد غریبه‌ای در کوپه شما باشد، می‌توانید اقدام به رزرو یک کوپه دربست کامل کنید. برای این کار هنگام خرید بلیط قطار، روی تیک رزرو کوپه دربست بزنید. به این ترتیب حتی اگر مثلاً یک خانواده دو نفره هستید و می‌خواهید در یک کوپه ۴ نفره حضور داشته باشید، هزینه هر ۴ نفر را می‌پردازید و در عوض آسایش و راحتی بیشتری خواهید داشت.

خرید بلیط لحظه آخری قطار

خرید بلیط لحظه آخری قطار

اگر به‌دنبال تخفیف‌های بیشتر هستید، می‌توانید به‌دنبال خرید بلیط لحظه آخری قطار باشید. قطارها ترجیح می‌دهند که با ظرفیت تکمیل حرکت کنند و به‌دنبال مسافران ایستگاه‌های بین‌راهی نباشند. به همین خاطر هرچه به لحظه حرکت قطار نزدیک‌تر شویم، شرکت‌های ریلی تخفیف‌های خاصی را روی بلیط‌های خود ارائه می‌دهند تا مسافران را ترغیب به خرید کنند. به این ترتیب مسافران می‌توانند از تخفیف لحظه آخری بلیط قطار بهره‌مند شوند. البته در نظر داشته باشید که تخفیف بلیط لحظه آخری قطار مربوط به دوران کم‌تردد است. در دوران پرترددی همانند عید نوروز، اگر به هر دلیل حتی یک بلیط کنسل شود، آن را با قیمت بیشتری عرضه می‌کنند. پس خرید بلیط لحظه آخری بیشتر در دوران کم‌تردد معنا پیدا می‌کند.

چرا با قطار سفر کنیم؟

در نهایت این سوال مطرح می‌شود که چرا باید با قطار سفر کرد؟ در وهله اول اینکه قطار یکی از امن‌ترین روش‌های سفر در ایران محسوب می‌شود. در قطار می‌توانید به‌راحتی قدم بزنید و به بخش‌های مختلف بروید. به این ترتیب همانند اتوبوس لازم نیست که فقط در جای خود بنشیند. امکان استراحت و خوابیدن در قطارهای کوپه‌ای نیز فراهم است. همچنین می‌توانید از رستوران یا بوفه نیز در هر زمان استفاده کنید. امکان استفاده از سرویس بهداشتی نیز یکی دیگر از قابلیت‌های قطار است.

خب دوستان حالا تمام فوت و فن خرید بلیط قطار با تخفیف ویژه را می‌دانید. شما می‌توانید با خرید اینترنتی، از تخفیف‌های ویژه بهره‌مند شوید. همچنین با خرید لحظه آخری بلیط قطار، هزینه به‌مراتب کمتری را برای سفر خود پرداخت کنید. این‌ها نکات خرید ارزان بلیط قطار هستند.

کد خبر 579172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.