مراسم گرامی‌داشت سید آزادگان برگزار می‌شود

مراسم گرامی‌داشت سید آزادگان، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد» روز پنج شنبه -دوازدهم خردادماه- در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به مناسبت فرارسیدن بیست‌ویکمین سالگرد عروج سید آزادگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد»، مراسم گرامی‌داشتی روز پنج شنبه -دوازدهم خردادماه- از ساعت ۱۸ در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و جمعی از آزادگان اصفهانی برگزار می‌شود، آزاده و جانباز سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین «رسول خواجه کریمی»، امام جمعه خوانسار به ایراد سخن می‌پردازد.

به گزارش ایمنا، سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد، نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود که به سبب تحمل اسارت به «سیدالاسرا» و «سید آزادگان» مشهور بود. او در جنگ ایران و عراق در کنار «مهدی چمران» حضور داشت و در نهایت به اسارت درآمد.

حجت‌الاسلام ابوترابی نقش عمده‌ای در اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق داشت.

او در دوازدهم خردادماه سال ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به‌همراه پدرش آیت‌الله «سیدعباس ابوترابی‌فرد» بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و پیکر هر دو در صحن آزادی حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

کد خبر 579170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.