اجرای کشت قراردادی ۲ میلیون هکتاری اراضی کشاورزی کشور در سال آینده

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال آینده دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور باید تحت کشت قراردادی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا مهاجر» در بازدید از مزارع غلات شهرستان ورامین، با تاکید بر کشت قراردادی باهدف تأمین سرمایه در گردش هزینه‌های کشت و نهاده‌های مصرفی اظهار کرد: با این راهکار می‌توان کشاورز را نجات داد تا به تولید لطمه نخورد.

وی افزود: در برنامه‌ریزی جدید وزارت جهاد کشاورزی، یارانه‌ها به سمت فعالیت‌های هدفمند جهت ارتقای راندمان تولید به‌ویژه تهیه ادوات کشاورزی سوق یافته است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دستور مقام عالی وزارت در اولین جلسه ستاد ملی زراعت، خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد بذور تولیدی شرکت‌های تولید بذر توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری و سپس ارزش بذری توسط وزارتخانه به استان‌ها جهت حمایت از تولید پرداخت شود.

مهاجر، استان تهران را ویترین کشاورزی کشور دانست و افزود: آب، خاک و سهولت دسترسی به جامعه مصرفی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان تهران است.

وی خوداتکایی را به‌عنوان یک اصل مهم برشمرد و گفت: با توجه به جنگ‌های منطقه‌ای باید به داشته‌های خودمان یعنی کشاورزان به‌عنوان سرمایه‌های گران‌بها اتکا داشته باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزیبا تاکید بر رعایت توصیه‌های فنی در مزارع تاکید کرد: باید توجه جدی به مصرف کودهای پایه شده و تعادل بین مصرف کودهای ازته، پتاسه و فسفات انجام شود.

مهاجر با تاکید بر موضوع آموزش گفت: درصدی از بودجه باید به آموزش تخصیص یابد، چراکه ارتقای علمی کشاورزان، افزایش کمی و کیفی تولید را به دنبال دارد.

کد خبر 579166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.