مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در اصفهان»، «تکمیل خیابان بهشت»، «مسیر تعالی سازمان پسماند اصفهان یک گام به جلو»، «درخشش اصفهان در رقابت بین‌المللی ابتکارات شهرهای دوستدار کودک»، «جاری شدن آب در مادی دستگرد پس از ۱۸ سال»، «ساماندهی موکب‌های عزاداری در اصفهان»، «کاشت ۵۰ هزار «مریم گلی زینتی» در چهارباغ عباسی»، «ممنوع شدن استفاده از نیروی کارگری برای نظافت بزرگراه‌ها»، «صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی از ابتدای تیرماه»، «اخطار به ساختمان‌های ناایمن رسانه‌ای شود»، «اصفهان؛ پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری»، «نگاه ما به رفع مشکلات اصفهان متعصبانه نیست»، «موافق توسعه خطوط دوچرخه‌سواری در اصفهان»، «تأمین ایمنی شهر با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول»، «لزوم تدابیر دولت در خصوص تحولات اقتصادی برای مردم» و «نمایشگاه دائمی؛ مکانی برای بهتر دیده شدن دانش بنیان‌ها» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در اصفهان

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از جایگزینی پایانه اندیشه به جای پایانه زاینده‌رود در اصفهان خبر داد و گفت: مطالعات احداث پایانه اندیشه در جنوب غربی اصفهان انجام شد و تملک اراضی آن در منطقه ۱۳ شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

خیابان بهشت به‌زودی تکمیل می‌شود

مجید طرفه‌تابان، مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات احداث خیابان بهشت با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال ابتدای فصل تابستان به پایان می‌رسد.

وی افزود: پروژه خیابان بهشت در محدوده منطقه ۹ شهرداری اصفهان (حدفاصل خیابان کهندژ و خیابان آتشگاه) با محوریت کاهش ترافیک خیابان‌های قدس، نبوی‌منش و کهندژ همچنین ساماندهی محور ناایمن قبلی در حال احداث است.

مسیر تعالی سازمان پسماند اصفهان یک گام به جلو

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ارزیابی تعالی سازمانی برای سومین سال متوالی در این سازمان خبر داد و گفت: مدل تعالی به عنوان چارچوبی اولیه برای کمک به شناسایی نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود در سازمان معرفی شده است.

درخشش اصفهان در رقابت بین‌المللی ابتکارات شهرهای دوستدار کودک

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از برگزیده شدن سه اقدام ارزشمند شهرداری اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در رقابت بین‌المللی جوایز الهام‌بخش و ابتکارات شهرهای دوستدار کودک جهان (۲۰۲۱) خبر داد.

وی افزود: جوایز الهام‌بخش شهر دوستدار کودک در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار در دنیا با هدف ارائه راهکار و انجام پروژه‌های تأثیرگذار جهت ارتقای حقوق کودکان و ساختن شهری بهتر و زیباتر برای آنها توسط یونیسف برگزار شد و اصفهان با دومین حضور پررنگ خود در این رقابت‌ها توانست موفق به چاپ سه اثر ارزشمند در راستای اهداف شهر دوستدار کودک در کتابچه جوایز الهام‌بخش شود.

جاری شدن آب در مادی دستگرد پس از ۱۸ سال

مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: به دنبال پاک‌سازی مادی دستگرد به طول تقریبی هشت کیلومتر شاهد جاری شدن آب در بستر آن پس از ۱۸ سال هستیم.

وی با اشاره به جایگاه مهم مادی دستگرد در رونق کشاورزی منطقه، تاکید کرد: این مادی که از نیروگاه اسلام‌آباد در مجاور دستگرد به طول هشت کیلومتر تا چنار مرتضی‌علی که از قدیمی‌ترین چنارهای منطقه ناژوان است، با به‌کارگیری ماشین‌آلات مکانیزه مدیریت شهری و با همکاری و مشارکت کشاورزان و گروه‌های جهادی منطقه پاک‌سازی شد.

موکب‌های عزاداری در اصفهان ساماندهی می‌شود

روح‌الله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر جهت جلوگیری از ایجاد ترافیک و خدمت‌گذاری هرچه بیشتر به خادمان اهل‌البیت (ع) در موکب‌های عزاداری، مقرر شد مکان‌یابی از طرف مدیریت شهری به هیئت‌های مذهبی پیشنهاد شود.

کاشت ۵۰ هزار «مریم گلی زینتی» در چهارباغ عباسی

محمدعلی سمیعی، مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: ۵۰ هزار شاخه «مریم‌گلی زینتی» در محور چهارباغ کاشته شده است و شهروندان می‌توانند با تردد در این محور از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

استفاده از نیروی کارگری برای نظافت بزرگراه‌ها ممنوع شد

مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری از نیروی انسانی برای نظافت بزرگراه‌ها استفاده نمی‌شود و این کار توسط ماشین‌های مکانیزه انجام می‌شود.

وی حفظ جان و امنیت کارگران را مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری برشمرد و افزود: این تغییر رویکرد، به لحاظ قانونی از ابتدای تیرماه لحاظ می‌شود، پیش از این نیز به تمام مسئولان امور شهر مناطق در خصوص استفاده نکردن از کارگران برای نظافت بزرگراه‌ها، تذکر داده شده است.

صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی از ابتدای تیرماه

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای تیرماه قرار است با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه آی تی امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شود.

وی با بیان اینکه صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال اجرا می‌شود، ادامه داد: در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست و تعیین میزان پروانه برای متقاضیان با تعداد طبقه و ظرفیت پلاک ساختمانی تعیین شده است.

اخطار به ساختمان‌های ناایمن رسانه‌ای شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اخطار به ساختمان‌های ناایمن باید رسانه‌ای شود تا شهروندان از ایمن یا ناایمن بودن آن اطلاع داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از ساخت‌وسازهایی که الزامات فنی و مهندسی در آن به درستی رعایت نمی‌شود، باید جلوگیری شود، ادامه داد: نمی‌توانیم چشم خود را روی این مسائل ببندیم تا اتفاقاتی مشابه ساختمان متروپل آبادان اتفاق بیفتد، زیرا مبرهن است که ساختمان متروپل نوساز بوده، نگرانی مدیریت شهری از ساختمان‌هایی است که زمان زیادی از احداث آن‌ها می‌گذرد.

اصفهان؛ پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، مدیریت واحد شهری را مطرح خواهیم کرد تا اصفهان به‌عنوان پایلوت اجرا کننده این طرح در کشور انتخاب شود.

وی با اشاره به ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری، افزود: در حال تجمیع وظایف و مدیریت حوزه‌های مختلف شهر بودیم، اما اختیارات مدیریت شهری یکی یکی در حال از دست رفتن است.

نگاه ما به رفع مشکلات اصفهان متعصبانه نیست

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام بخش‌های استان اصفهان در تاریخ کشور نقش مهم و بسزایی داشته و گره‌گشای مشکلات کشور بوده است، بنابراین نگاه و تاکید ما به رفع مشکلات اصفهان متعصبانه نیست.

وی با بیان اینکه مسئله زاینده‌رود و جاری شدن آب برای اصفهان و کشور بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: بخش بخش استان اصفهان در تاریخ کشور نقش مهم و بسزایی داشته، به طوری که همیشه گره‌گشای مشکلات کشور بوده است، بنابراین نگاه و تاکید ما به رفع مشکلات اصفهان متعصبانه نیست.

موافق توسعه خطوط دوچرخه سواری در اصفهان هستیم

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم در راستای کاهش آلودگی هوا به دنبال توسعه خطوط دوچرخه‌سواری است.

وی با اشاره به جایگاه خطوط دوچرخه در شهر اصفهان گفت: در برخی خطوط، مطالعات خوبی انجام نشده بود و این موارد جمع‌آوری شد، اما در برخی مناطق به این خطوط نیاز بود که آن را حفظ کردیم. در این زمینه هزینه‌هایی اعمال شده بود که بازخورد لازم را نداشت که در همین راستا هدف از انجام مطالعات و کار کارشناسی برای کسب بهترین نتیجه در چنین طرح‌هایی است.

تأمین ایمنی شهر با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول

سیدامیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت برخی معابر و ساختمان‌های شهر ناایمن است، گفت: دستگاه‌های مسئول برای رسیدن به راهکار مؤثر و تأمین ایمنی شهر باید در کنار هم قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: ناایمن بودن بعضی مجتمع‌های تجاری به این دلیل است که مالکان آنها مشخص نیست، در حالی که شهرداری کار خود را انجام داده است. برخی از این ساختمان‌ها و مجتمع‌ها از نظر استحکام بنا مشکل دارد، گاهی نیز مشکلات مرتبط با تأسیسات برق و گاز است.‌

تدابیر دولت در خصوص تحولات اقتصادی برای مردم تبیین شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تدابیر دولت در خصوص تحولات اقتصادی باید تبیین شود، گفت: این روزها فرصت تبیین تحولات اقتصادی توسط مقامات استانی کمتر شده است، در حالی که سوالات و دغدغه‌های مردم باید پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر موضوع خاموش بودن پل‌های عابر پیاده مکانیزه را بررسی می‌کند، افزود: اختلافی با بهره‌بردار پل‌های مکانیزه وجود دارد که دود آن به چشم مردم می‌رود؛ این پل‌ها در مناطق حساس ایجاد شده است و خاموش بودن آن‌ها ممکن است موجب ایجاد خطر جانی و مالی برای شهروندان شود.‌

نمایشگاه دائمی؛ مکانی برای بهتر دیده شدن دانش بنیان‌ها

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایشگاه دائمی "ایران ساخت" و استفاده از ظرفیت‌های موجود، زمینه را برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، بهتر دیده شدن آنها و عرضه محصولات به متقاضیان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آگاهی لازم در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های موجود برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها نمایشگاه "ایران ساخت" است؛ این نمایشگاه یک سایت نمایشگاهی دائمی است که به همت معاونت فناوری ریاست جمهوری و ستاد "ناما" به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

کد خبر 579156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.