ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان معلول افزایش یافت

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی گام‌های مؤثری در راستای توانمندسازی دختران نیازمند حمایت‌های اجتماعی برداشته است، گفت: ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان و مادران معلولان برای اولین بار در سال جاری به همت قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد قادری اظهار کرد: ردیف بودجه بیمه اجتماعی زنان و مادران معلولان برای اولین بار در سال جاری به همت قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد. سازمان بهزیستی کشور افتخار دارد به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حمایتی تأثیرگذار در حفظ و تحکیم خانواده با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های تخصصی گام‌های مؤثری در راستای توانمندسازی دختران نیازمند حمایت‌های اجتماعی، دختران توان‌خواه مادران سرپرست خانوار، خودسرپرست وزنان و مادرانی که فداکارانه با آرامش از فرزندان دارای معلولیت خود در خانه نگهداری می‌کنند، برداشته است.

وی با اشاره به اهمیت روز دختر، افزود: این روز فرصت مناسبی است تا ضمن تکریم به این عزیزان، مسائل مختلف مرتبط با آن‌ها را که امروزه در جامعه با آن‌ها روبه‌رو هستند بررسی و سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی کلان را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا دختران وزنان ایران اسلامی در تحولات و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: دختران همان قشری هستند که بزرگ مبشر دین اسلام پیامبر مهربانی در زمانه جاهلیت ارج و قرب آنان را تا مذهب رحمت و عطوفت بالا برد، از آنجاکه زنان و دختران سهم عمده‌ای در آرامش و رفاه خانواده و تربیت و رشد کودکان را بر عهده دادند و بنیان سلامت اجتماعی و خانواده بر سلامت این قشر استوار است.

وی تصریح کرد: در اهمیت جایگاه دختران در جامعه همین بس که این گروه از جامعه همان دختران دیروزی هستند که برای اولین بار در گروه همسانان خود در مهدهای کودک در مدارس با نقش‌های اجتماعی خود آشنا شدند و آن‌ها می‌آموزند که یک زن در جامعه اسلامی چگونه تعریف می‌شود و چه انتظاراتی را باید پاسخ دهد.

به گزارش ایمنا، با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان و با استناد به بند (ث) ماده ۲۸ کنوانسیون، حصول اطمینان از دسترسی افراد معلول به مزایا و برنامه‌های بازنشستگی، موارد زیر جهت تحقق این بند مهم از ماده ۲۸، از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولین کشور در خصوص بیمه است.

کد خبر 579149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.