۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
رومانی میزبان خطوط دوچرخه بیشتر

شهرداری "دوا رومانی" سه کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دیگر به سایر خطوط خود اضافه کرده است تا شهر را هرچه بیشتر به مفهوم "دوستدار دوچرخه" نزدیک‌ کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر دوا رومانی با حمایت صندوق سرمایه گذاری اروپا، مسیر دوچرخه‌سواری جدیدی به طول دو هزار و ۹۹۰ متر احداث کرده‌اند که در سراسر آن ایستگاه‌های اشتراکی دوچرخه قرار دارد. علاوه بر اضافه کردن خطوط دوچرخه، این شهر پروژه‌هایی برای بازسازی پیاده‌روهای شهر نیز اجرا کرد تا کیفیت تردد شهر را بهبود ببخشد. رومانی به طور کلی به عنوان شهر دوچرخه‌دوست شناخته نمی‌شود اما تلاش‌ها برای ترویج دوچرخه‌سواری در این کشور، هرچند با سرعت پایین، قابل مشاهده است.

این سرمایه گذاری بخشی از طرح "جابه‌جایی شهری پایدار" شهرداری دوا است که به دنبال تحقق اهداف کاربردی زیر است.

ایمنی و امنیت: بهبود آگاهی عمومی در مورد ایمنی ترافیک که شامل افزایش ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران می‌شود.

رومانی میزبان خطوط دوچرخه بیشتر

محیط زیست سالم: کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ترافیک و افزایش استفاده از روش‌های جایگزین حمل‌ونقل عمومی.

کیفیت محیط شهری: بازآفرینی فضاهای عمومی شهری با گسترش مناطق عابر پیاده و خطوط دوچرخه.

بخش اعظم مبلغ سرمایه‌گذاری برای خرید و نصب قفسه‌های پارکینگ دوچرخه، دوربین‌های نظارتی، خرید و نصب سیستم کرایه و اشتراک دوچرخه، نصب تجهیزات اندازه‌گیری تعداد عابران پیاده و دوچرخه‌سوارانی که از خطوط جدید و پیاده‌رو استفاده می‌کنند، صرف شده است.

به همین ترتیب، اقداماتی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد مزایای استفاده از روش‌های حمل‌ونقل غیرموتوری انجام شد تا علاوه بر اقدامات کمی و قابل لمس، دانش جمعی در رابطه با این موضوع نیز افزایش پیدا کند.

کد خبر 579087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.