حمایت از زنان آسیب‌پذیر لیدز توسط شورای شهر

شورای شهر لیدز در مشارکت با چند نهاد اجتماعی دیگر و جامعه‌ای از زنان، به راه‌اندازی پروژه «جایی امن برای زندگی» اقدام کرد که طی آن برخی از آسیب‌پذیرترین زنان شهر در دراز مدت تحت حمایت شورا قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز با پیاده‌سازی پروژه «جایی امن برای زندگی» و با مشارکت جامعه‌ای از زنان شهر به راه‌اندازی یک سرویس جدید خدماتی حمایت از زنان آسیب‌پذیر اقدام کرده است که در درازمدت از برخی از آسیب‌پذیرترین زنان شهر پشتیبانی می‌کند. این پروژه برای زنان بی‌خانمان شهر امکان دسترسی به محل اقامت با کیفیت بالا، امن و ایمن فراهم می‌آورد.

پروژه جایی امن برای زندگی، به گسترش مجموعه مسکن‌های روزافزون برای افراد بی‌خانمان در لیدز، همچنین به چشم‌انداز شورا برای ایمن نگه داشتن مردم از آسیب و نیز محافظت از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه کمک می‌کند. این پروژه در حال حاضر به زنان آسیب‌پذیر اجازه می‌دهد خانه‌ای داشته باشند که در آن احساس امنیت کنند و پشتیبانی انعطاف‌پذیر برای رفع نیازهای فردی آن‌ها محسوب می‌شود که بیشتر موانعی برای دسترسی به یک مسکن اجاره‌ای و حفظ سکونت در آن به حساب می‌آیند.

شورای شهر لیدز برای پیاده‌سازی این پروژه در همکاری با چند نهاد دیگر شامل مؤسسه «زنان در کنار هم» و بنیاد خیریه «اینسپایر نورث (Inspire North)»، مجموعه‌ای از ۱۵ ملک مستقل و یک‌خوابه را برای مدت دو سال به بخش مسکن اجتماعی شهر افزود تا زنان آسیب‌پذیر بتوانند در طول این مدت به صرفه‌جویی در پرداخت هزینه اجاره‌بها و در نهایت بازسازی زندگی خود بپردازند.

شورای شهر لیدز اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از خدمات پروژه «جایی امن برای زندگی»، دو کارمند متخصص در زمینه حمایت از زنان در بخش مسکن، در مسیر مستقل شدن و دستیابی به مراقبت‌های بهداشتی، حمایت‌های لازم برای حصول بهبودی و دریافت مشاروه‌های مالی و رفاهی به زنان آسیب‌پذیر کمک خواهند کرد. این متخصصان در عین حال به زنان کمک خواهند کرد تا چگونگی صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پس‌انداز کردن اجاره‌بهایی که پیش از این می‌پرداختند را فرابگیرند و به‌این‌ترتیب زندگی خود را متحول سازند.

معاون شورای شهر لیدز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری شورای شهر لیدز با مؤسسه زنان در کنار هم که متخصص ارائه حمایت‌های تخصصی و مناسب برای زنان است، این خدمات را برای زنان شهر که نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه و مکانی امن برای زندگی هستند بسیار متحول‌کننده دانست و آن را فرصتی بزرگ برای تغییر زندگی آن‌ها معرفی کرد.

کارمند ارشد مؤسسه زنان در کنار هم نیز پروژه جایی امن برای زندگی را یک طرح جدید برای حمایت از زنان آسیب‌پذیر در برابر محل‌های اسکان اضطراری یا بی‌خانمانی و سوق دادن آن‌ها به سمت سکونت در خانه‌های مستقل برای خودشان معرفی کرد که با همکاری سازمان‌های همکار در این طرح فراهم شده است.

وی با اشاره به روبه‌رویی مؤسسه با مسائل بسیاری که زنان با آن مواجه هستند و درک تأثیرات مخربی که یک زن برای اجاره‌نشینی با آن برخورد می‌کند، تأکید کرد که مؤسسه زنان در کنار هم برای توانمندسازی زنان در راستای پس‌انداز اجاره‌بهای خود، رشد استقلال و دسترسی به فرصت‌های بهبودی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و حمایت‌های شخص‌محور ارائه خواهد داد.

شورای شهر لیدز اعلام کرد که پروژه جایی امن برای زندگی با صدای زنان و پرداختن به این مسئله که یک زن به چه چیزی می‌خواهد و به چه چیزی نیاز دارد شروع می‌شود. پس از آن به زنان امکان انتخاب و کنترل در سراسر فرآیند تصمیم‌گیری از جمله محل زندگی‌شان را می‌دهد؛ چراکه همه زنان به خانه‌ای امن و فراگیری مهارت‌های نگهداری از آن، همچنین دریافت حمایت‌های مناسب نیاز دارند که سعی شده است تمام این موارد در پروژه جایی امن برای زندگی گنجانده شود.

کد خبر 579070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.