سرانجام ۷ مأموریت ویژه‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، یازدهم خردادماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سرانجام ۷ مأموریت ویژه‌» نوشت: براساس آمارها، پنجم شهریور ۱۴۰۰، یعنی هنگام آغاز به کار دولت سیزدهم، مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به بیش از ۲۵ میلیون مورد رسید. این درحالی است که تا دیروز _دهم خرداد_ مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به نزدیک ۱۵۰ میلیون مورد رسید. علت این جهش در واکسیناسیون و مقاوم‌سازی ایرانیان مقابل کرونا، جهش در واردات واکسن مورد نیاز و زمینه‌سازی جهادی برای تحقق پویش سراسری واکسیناسیون بود.

دولت سیزدهم حدود ۹ ماه پس از فعالیت خود، اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد که طی آن، هم زمینه‌های فساد و رانت گسترده برچیده شد، هم یارانه‌های نقدی واریزی به حساب سرپرستان خانوار تا ۸ برابر افزایش یافت که همین امر زمینه‌ساز رفع فقر مطلق در کشور شد. مطابق آنچه مسعود میرکاظمی، پیش‌تر به روزنامه ایران اعلام کرده بود، با اجرای این طرح، در سال جاری، حدود ۲۵۳ هزار میلیارد تومان به حساب مردم واریز می‌شود.

آمارهای متعددی که نهادهای داخلی و خارجی از فروش نفت ایران زیر سایه تحریم‌های سنگین آمریکایی منتشر می‌کردند، نشان داد که دولت تا چه اندازه در این مسیر موفقیت بزرگی را حاصل کرده است. به گفته وزیر اقتصاد رسیدن ارزش صادرات نفت خام به ۹۵ هزار میلیارد تومان تنها در ۱۱ ماهه سال گذشته در حالی صورت گرفت که دولت قبل برای سال ۱۳۹۹ معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی پیش‌بینی کرده بود که فقط یک پنجم آن محقق شد.

سرانجام ۷ مأموریت ویژه‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حیرت ناظران از تلاش وزیر کشور در میدان متروپل‌» نوشت: ساعت ۳ بامداد روز سوم خرداد بود که قدم به ویرانه‌های متروپل گذاشت. یک روز بعد از آوار شدن ساختمان، آستین همت بالا زده و مرد میدان کارزاری شد که همتی والا می‌خواهد و اراده‌ای پولادین. احمد وحیدی، وزیر کشور و سردار روزهای سخت، تیم‌های امداد را بسیج کرده است.

همتش خواب را از چشمان همه مدیران و مسئولان ربوده و آنان را برای خدمت به مردم به خط کرده است. محل استقرارش مسجدی ساده در چندمتری محل حادثه است و مدام در معرض نگاه همگان قرار دارد. بی‌هیچ محافظ و تشریفات مدام در حال تلاش است و جلساتش شبانه روز برقرار می‌باشد. قدم به محل‌هایی می‌گذارد که امدادگران از ورود به آن بیم دارند.

وقتی خانواده‌های چشم انتظار را می‌بیند مقابلشان می‌ایستد و گوش دل به نجوای درونشان می‌سپارد و دل‌هایشان را به آرامش دعوت می‌کند. در درون خودش، اما غوغایی است که آرامش نمی‌شناسد. پس از چند شبانه روز بیداری و تلاش سرانجام افت فشار او را ناگزیر به زیر سرم می‌کشاند، اما از همان جا میدان داری می‌کند. میدان‌داری می‌کند تا همگان بدانند روزهای دشوار مرد میدان می‌خواهد. مردان روزهای سخت که روزگاری حصرآبادان می‌شکستند و روزگاری دیگر فاتح خرمشهر بودند.

سرانجام ۷ مأموریت ویژه‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تولید گندم دیم از ۴ میلیون تن به ۸ میلیون تن افزایش می‌یابد» نوشت: در هفته‌های اخیر طی گزارش‌هایی که در همین صفحه درج کردیم عنوان شد که موضوع تأمین مواد غذایی و در رأس آن گندم، ماه‌ها است به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشورهای جهان تبدیل شده است. بحران غذایی بر جهان سایه افکنده و تولید و تجارت مواد غذایی در جهان تحت‌تأثیر عواملی مثل خشکسالی، تغییرات آب‌وهوایی، کمبود کود شیمیایی، گرانی نفت و جنگ اوکراین مختل شده است.

در نتیجه این وضعیت بحرانی، قیمت اقلام اساسی افزایش کم‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، مثلاً از ابتدای سال ۲۰۲۲ قیمت گندم رشد ۵۳ درصدی داشته است و تنها در یک روز در ماه می (اردیبهشت و خرداد) شش درصد به این رقم افزوده شده است. ادامه‌دار شدن این شرایط باعث شده حتی مسئولان نهادهای بین‌المللی نسبت به شیوع گرسنگی در جهان هشدار بدهند.

سرانجام ۷ مأموریت ویژه‌

کد خبر 579047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.