آرژانتین به دلایلی، قهرمان فینالیسما است/ نه رکورد مهم است، نه داور شیلیایی!

خبرنگار مطرح آرژانتینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا، به سوالات مختلفی پاسخ داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارشنبه_ یازدهم خردادماه_ دو تیم ملی فوتبال آرژانتین و ایتالیا که سال ۲۰۲۱ به ترتیب عنوان قهرمانی کوپا آمه ریکا و یورو را به دست آورده‌اند، در دیداری رسمی تحت عنوان "فینالیسما" با قضاوت پیرو مازا از شیلی، در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف یکدیگر می‌روند.

در همین راستا، خبرنگار ایمنا طبق رویه‌های گذشته، این بار برای این مسابقه مهم، به سراغ یک خبرنگار مطرح آرژانتینی به اسم "پاتریسیو بورلونه" که با شبکه Tyc sports این کشور کار می‌کند و خبرنگار اختصاصی باشگاه ریور پلیت آرژانتین است رفته است و با او در همین خصوص گفت‌وگو کرده است.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار ایمنا با پاتریسیو بورلونه، خبرنگار آرژانتینی را در ادامه می‌خوانید:

نظر شما در خصوص بازی آرژانتین و ایتالیا چیست؟

ایتالیا تیم خوبی در اختیار دارد، اما به نظرم آرژانتین تیم بهتری است و شانس بیشتری برای پیروزی در فینالیسما دارد؛ چرا که جوانان مستعدی در اختیار دارد، ترکیب آرژانتین نسبت به ایتالیا متعادل‌تر است و آلبی سلسته در جام جهانی حاضر است اما ایتالیا علی‌رغم بازیکنان خوبی که دارد، در آنجا حضور ندارد و به نظر من آنها در بهترین شرایط خود نیستند.

آرژانتین تا به حال با مسی در ومبلی بازی نکرده و این اولین بازی لئو در آنجا با ایتالیا است. نظر شما چیست؟

در این که مسی بهترین بازیکن تاریخ است، شکی نیست. بهترین بودن لئو داستان دیروز و امروز و فردا نیست، او همیشه بهترین بازیکن تاریخ بوده، هست و خواهد بود. بنزما، امباپه و برخی بازیکنان هستند که سطح خوبی دارند، اما هیچ‌کدام آنها هرگز در سطح مسی نخواهند بود. اگرچه بنزما می‌تواند این فصل توپ طلا را کسب کند، اما لئو را همه دوست دارند، کسی است که استثنایی است و در هر بازی می‌تواند تأثیرگذار باشد، برای او فرقی ندارد حریف، چه تیمی است یا بازی در کدام ورزشگاه است، او همیشه تأثیرگذار است.

آرژانتین سال ۱۹۹۳ با مارادونا یک بار فاتح فینالیسما شده، به نظر شما بازی در ۹۰ دقیقه تمام می‌شود؟

آرژانتین به این دلایل، قهرمان فینالیسما است/ نه رکورد مهم است، نه داور شیلیایی!

فکر می‌کنم آرژانتین در ۹۰ دقیقه پیروز بازی خواهد بود، می‌دانید چرا؟ دلیلش مشخص است، چون ما بهترین دروازه‌بان دنیا یعنی املیانو مارتینز را داریم. همان‌طور که شما به درستی اشاره کردید، او ۱۶ بازی و ۱۰ کلین شیت با تیم ملی دارد، دفاع‌وسط‌های خوبی مثل کریستین رومرو و لیساندرو مارتینز که شاید فصل بعد شاگرد تن هاخ در منچستریونایتد شود، در تیم هستند، جیووانی لوسلسو استثنایی و دارای استعداد خالص است، دیماریا که در سطح و کلاس جهانی است، و مسی را داریم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. فکر می‌کنم، به‌خاطر همین آرژانتین در ۹۰ دقیقه کار را تمام می‌کند و قهرمان خواهد شد.

آرژانتین ۳۱ بازی نباخته و فاصله زیادی با رکورد ایتالیا ندارد، شاگردان اسکالونی تا کجا پیش می‌روند؟

من زیاد به رکوردها اهمیت نمی‌دهم، این مسئله مهم نیست. شما امروز خوب هستید و فردا ممکن است شرایط سختی برایتان پیش بیاید که نتوانید رکورد خود را حفظ کنید. آرژانتین در آینده با تیم‌های قدری مثل انگلیس، فرانسه و تیم‌های مختلف بازی خواهد کرد، و همچنین ایتالیا هم تیم قوی است و بنابراین کار برای شاگردان اسکالونی برای حفظ رکورد ساده نیست، من ترجیح می‌دهم تیم عالی بازی کند، که همینطور هم هست. در کل این رکورد اهمیت چندانی ندارد.

آرژانتین به این دلایل، قهرمان فینالیسما است/ نه رکورد مهم است، نه داور شیلیایی!

گفته شده است امشب ۶۰ هزار آرژانتینی به ورزشگاه ومبلی می‌روند؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

بله فکر می‌کنم در همین حدود خواهد بود. به هرحال آرژانتین در اروپا طرفداران زیادی دارد، که می‌توانند بازی را از نزدیک تماشا کنند و تیم محبوب خود را تشویق کنند.

داور فردا پیرو مازا از شیلی است تیاگو مارتینز هموطن رونالدو هم داور VAR است؛ جالب نیست؟

بله خیلی جالب و عجیب است، اما به نظرم آرژانتین باید سعی کند بهتر از حریف خود بازی کند، و داورها خیلی اهمیتی در بازی ندارند، اگر شما به اندازه کافی قوی باشید، داور تأثیر خاصی حتی به عمد در جریان بازی نخواهد داشت.

چرا مسی در آرژانتین خوشحال‌تر از پاریس است؟

لئو شاید در فصل اخیر، خیلی در پاریس عملکرد خوبی نداشت، اما رفته رفته بهتر شد، می‌توان گفت که فصل را در شرایط خوبی به پایان رساند، تصور کنید که طبیعی بود که اینگونه باشد چرا که عمری در بارسلونا بازی کرده، یک تغییر بزرگ برایش رخ داد، به فرانسه و PSG رفت، و همین باعث می‌شود که این تفاوت کیفیت را از او شاهد باشیم. مطمئناً او فصل بعد عملکرد به مراتب بهتری خواهد داشت.

آرژانتین به این دلایل، قهرمان فینالیسما است/ نه رکورد مهم است، نه داور شیلیایی!

و اما سوال آخر، ایران و اروگوئه هفته آینده در مونته ویدئو با ستاره‌هایی مثل سردار و طارمی با اروگوئه بازی می‌کند؛ نظر شما در این خصوص چیست؟

بازی هیجان انگیزی را شاهد خواهیم بود، اروگوئه در مونته ویدئو خیلی قدرتمند و ترسناک است و فوق العاده کار می‌کند. ایران را هم دنبال کرده‌ام، چند بازی از آنها دیدم، دفاع مستحکم و بازیکنان عالی در اختیار دارد. پیش بینی من از این دیدار دوستانه، تساوی صفر صفر یا یک یک خواهد بود، درکل معتقد هستم بازی مساوی می‌شود.

کد خبر 579028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.