منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

سران اولترافورد در قرن ۲۱ پول های هنگفتی را برای جذب ستاره‌ها خرج کرده اند که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیاطین سرخ با کسب ۶۶ جام، بیش از هر باشگاه انگلیسی دیگری جام‌های مهم را به دست آورده‌اند و بیشترین عنوان را در لیگ برتر انگلیس (۲۰ عنوان) کسب کرده‌اند، که یک جام بیشتر از رقیب خود لیورپول است.

بخش عمده‌ای از موفقیت‌های آن‌ها در سه دهه گذشته و بیشتر در دوران سرمربی افسانه‌ای آنها سر الکس فرگوسن به دست آمد که تیم را به عناوین متعددی از جمله ۱۳ لیگ برتر، دو لیگ قهرمانان اروپا، ۵ جام حذفی و چهار قهرمانی در جام اتحادیه هدایت کرد. با این حال، موفقیت شیاطین سرخ بهایی تمام شده است، زیرا آنها بیش از ۲ میلیارد یورو در سال‌های قرن ۲۱ صرف خرید بازیکنان کرده‌اند.

درست در آغاز قرن، یونایتد ۴۶ میلیون یورو برای جذب ریو فردیناند خرج کرد که رکورد خرید باشگاه بود تا اینکه آنخل دی ماریا در سال ۲۰۱۴ با ۷۵ میلیون یورو از رئال مادرید به این تیم پیوست. اما بیشتر هزینه‌های کلان آن‌ها در دهه گذشته انجام شد، زمانی که پول‌های نقد با سرعت بالا از اولدترافورد خارج شد. بازیکنانی مانند پل پوگبا، هری مگوایر، برونو فرناندز و آنتونی مارسیال در ۱۰ سال گذشته با هزینه‌های سنگین نقل و انتقالاتی به باشگاه پیوستند.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

*همه ارقام از Transfermarkt گرفته شده است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد

۱۰ خرید گران قیمت منچستریونایتد به شرح زیر است:

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۱۰- ریو فردیناند سال ۲۰۰۲ از لیدز ۴۶ میلیون یورو:

ریو فردیناند، اسطوره منچستریونایتد، در سال ۲۰۰۲ با مبلغ رکوردشکن انتقال باشگاهی (در آن زمان) ۴۶ میلیون یورو از لیدز یونایتد، به شیاطین سرخ پیوست. او ۱۲ فصل را در این باشگاه گذراند و چندین جام از جمله شش قهرمانی لیگ برتر و یک لیگ قهرمانان را به دست آورد. فردیناند در ۴۵۴ بازی در تمام رقابت‌ها برای این باشگاه به میدان رفت.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۹- آرون وبیساکا سال ۲۰۱۹ از پالاس ۵۵ میلیون یورو:

این مدافع کناری انگلیسی در سال ۲۰۱۹ از کریستال پالاس با مبلغ ۵۵ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست که پس از هری مگوایر، دومین مبلغ انتقال هنگفتی است که باشگاه برای یک مدافع در تاریخ خود پرداخته است. فصل قبل از پیوستن به شیاطین سرخ، وان بیساکا به دلیل عملکرد چشمگیرش در طول فصل، به عنوان بهترین بازیکن سال کریستال پالاس انتخاب شد. تا کنون این مدافع کناری هنوز موفق به کسب عنوانی با منچستریونایتد نشده است و در سه فصل گذشته در بیش از ۱۲۵ بازی برای این باشگاه در تمامی رقابت‌ها حضور داشته است.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۸- فرد سال ۲۰۱۸ از شاختار ۵۸ میلیون یورو:

هافبک برزیلی در سال ۲۰۱۸ از شاختار دونتسک به منچستریونایتد آمد. در اوکراین، فرد سه بار قهرمان لیگ برتر اوکراین، دو بار سوپرکاپ اوکراین و یک بار قهرمان جام حذفی اوکراین شد. فرد در ۱۵۵ بازی برای شاختار، ۱۵ گل به ثمر رساند و ۱۵ پاس گل داد. در یونایتد، این هافبک هنوز موفق به کسب قهرمانی نشده است و بیش از ۱۵۰ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داده است.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۷- مارسیال سال ۲۰۱۵ از موناکو ۶۰ میلیون یورو:

برنده سابق جایزه پسر طلایی در سال ۲۰۱۵ از موناکو با مبلغ رکورد ۶۰ میلیون یورو به غول‌های لیگ برتر پیوست و او را به گران‌ترین نوجوان تاریخ تبدیل کرد. متأسفانه، نمودار دوران حرفه‌ای مارسیال در هفت سال گذشته رو به نزول بود زیرا او با وجود زدن بیش از ۷۵ گل و انجام بیش از ۲۶۰ بازی برای شیاطین سرخ، نتوانست انتظارات را برآورده کند. در ژانویه ۲۰۲۲، مارسیال در تلاش برای احیای خود به صورت قرضی به سویا فرستاده شد.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۶- برونو فرناندز سال ۲۰۱۹ از اسپورتینگ ۶۳ میلیون یورو:

این هافبک پرتغالی در پنجره نقل و انتقالات ژانویه فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۹ توسط منچستریونایتد از اسپورتینگ لیسبون به خدمت گرفته شد. برونو فرناندز در پرتغال دو بار قهرمان لیگ و یک بار تاکا د پرتغال را با اسپورتینگ به دست آورده بود. او همچنین بهترین بازیکن سال باشگاه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بود. از زمان پیوستن به منچستریونایتد، او به یکی از مهم‌ترین بازیکنان باشگاه تبدیل شده است و تاکنون بیش از ۱۲۵ بازی انجام داده و به یکی از مهره‌های باشگاه برای گلزنی و پاس گل تبدیل شده است.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۵- دی ماریا سال ۲۰۱۴ از رئال ۷۵ میلیون یورو:

وینگر آرژانتینی در سه فصلی که در پایتخت اسپانیا گذراند تمام جام‌های مهم را در رئال مادرید به دست آورد و بخشی جدایی ناپذیر از تیم رئال مادرید در زمانی که دهمین تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورده بودند، بود. او در ۱۹۰ مسابقه‌ای که در چهار سال برای لوس بلانکوس انجام داد، ۳۶ گل به ثمر رساند و ۸۴ پاس گل داد. در سال ۲۰۱۴، منچستریونایتد دی ماریا را با مبلغ هنگفت ۷۵ میلیون یورویی به خدمت گرفت که در آن زمان مبلغی بی‌سابقه بود، اما همه چیز برای او در منچستر خوب پیش نرفت.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۴- لوکاکو سال ۲۰۱۷ از اورتون ۸۴ میلیون یورو:

مهاجم بلژیکی که اولین بازی خود در لیگ برتر را برای چلسی انجام داد، در دوران حضورش در اورتون به مهاجمی بسیار مورد تحسین تبدیل شد. لوکاکو سه فصل را در اورتون گذراند و در ۱۶۶ بازی در تمامی رقابت‌ها ۸۷ گل به ثمر رساند. در فصل ۱۷-۲۰۱۶، لوکاکو ۲۵ گل در لیگ به ثمر رساند و در رقابت برای کفش طلای لیگ برتر پس از هری کین در رده دوم قرار گرفت و منچستریونایتد را بر آن داشت تا مبلغ زیادی را برای جذب مهاجم خرج کند. او در منچستریونایتد خوب شروع کرد، اما در نهایت نتوانست تأثیر زیادی داشته باشد. لوکاکو تنها دو فصل را در این باشگاه گذراند و در ۹۲ بازی ۴۲ گل به ثمر رساند، بدون اینکه هیچ جامی کسب کند.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۳- سانچو سال ۲۰۲۱ از دورتموند ۸۵ میلیون یورو:

این جوان انگلیسی در سال ۲۰۱۷ پس بیرون آمدن از آکادمی منچسترسیتی، اولین بازی حرفه‌ای خود را برای بوروسیا دورتموند انجام داد. او چهار فصل را در باشگاه آلمانی گذراند و دو جام، در جام حذفی و سوپرجام آلمان در فصل (۲۰۲۱-۲۲) و (۲۰۱۹) را به دست آورد. او چندین جوایز انفرادی مانند بهترین گلزن DFB Pokal 2020-21 و جایزه بهترین گل ماه بوندسلیگا در فوریه ۲۰۱۹ را کسب کرد و همچنین در تیم منتخب فصل بوندسلیگا در فصل ۲۰۱۸-۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰ حضور داشت. سانچو در ۱۳۷ بازی برای این باشگاه در طول چهار سال، ۵۰ گل به ثمر رساند و ۶۴ پاس گل داد. پس از اینکه بسیاری از غول‌های لیگ برتر را با نمایش‌های خود در دورتموند، به خود علاقمند کرد، این شیاطین سرخ بودند که در نهایت او را با مبلغ هنگفت ۸۵ میلیون یورویی در تابستان ۲۰۲۱ خریدند.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۲- مگوایر سال ۲۰۱۹ از لستر ۸۷ میلیون یورو:

زمانی که منچستریونایتد قبل از فصل ۲۰۱۹/۲۰ برای جذب او از لسترسیتی ۸۷ میلیون یورو هزینه کرد، این مرد انگلیسی به گران‌ترین مدافع تمام دوران تبدیل شد.
هری مگوایر تاکنون در بیش از ۱۴۰ بازی در تمامی رقابت‌ها برای شیاطین سرخ حضور داشته است. در عرض شش ماه پس از ورودش به باشگاه، این ملی پوش انگلیسی توسط اوله گونار سولسشر، مربی وقت، به عنوان کاپیتان باشگاه منصوب شد. تحت رهبری این کاپیتان، شیاطین سرخ هنوز جامی را کسب نکرده‌اند.

منچستریونایتد در قرن ۲۱ چه میزان در نقل و انتقالات هزینه کرده است؟

۱- پوگبا سال ۲۰۱۶ از یوونتوس ۱۰۵ میلیون یورو:

محصول آکادمی جوانان منچستریونایتد پیش از فصل ۱۷-۲۰۱۶، از یوونتوس با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو به باشگاه بازگشت. پوگبا در سال ۲۰۱۱ اولین بازی حرفه‌ای خود را برای این باشگاه انجام داده بود اما پس از تنها یک فصل به سری آ رفت و به یوونتوس پیوست. این مرد فرانسوی نقشی کلیدی در کسب هشت جام در چهار فصل توسط یوونتوس داشت که شامل چهار قهرمانی پشت سر هم در سری آ و دو جام کوپا ایتالیا می‌شود. پوگبا در ۱۷۸ بازی برای غول سری آ، ۳۴ گل به ثمر رساند و ۴۰ پاس گل داد. عملکرد درخشان او در ایتالیا، شیاطین سرخ را بر آن داشت تا بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برای جذب دوباره او هزینه کنند. پوگبا در طول شش فصل حضورش در یونایتد، ۲۲۷ بازی انجام داد و ۳۹ گل به ثمر رساند و ۵۱ پاس گل داد. او تنها دو جام (لیگ اروپا و جام EFL) را به دست آورد که در اولین فصل حضورش در این باشگاه بود.

کد خبر 579026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.