توسعه آرامستان اراک با خرید ۳۰ هکتار زمین

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: در سال‌های گذشته ظرفیت آرامستان قدیمی اراک به اتمام رسیده بود، لذا خرید ۳۰ هکتار زمین برای توسعه آرامستان شهر از طرف مجموعه شهرداری مورد پیگیری قرار گرفت و به سرانجام رسید.

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت آرامستان قدیمی اراک به اتمام رسیده بود؛ لذا خرید ۳۰ هکتار زمین برای توسعه آرامستان شهر از طرف مجموعه شهرداری مورد پیگیری قرار گرفت و به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: برای توسعه آرامستان شهر پس از پیگیری‌هایی که در جلسات شورای اسلامی شهر اراک داشتیم، شرایطی در نظر گرفته شد تا آبی که برای شست‌وشوی اموات مصرف می‌شود، پس از تصفیه برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد تا با توسعه آرامستان مشکلی در خصوص فضای سبز و تأمین آب آن ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک افزود: به طور کلی در آبیاری فضای سبز شهر به دنبال این هستیم که استفاده از آب شرب را کاهش دهیم، البته این برنامه در شورای پنجم نیز در دستور کار قرار گرفته بود و تاکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری از آب غیرشرب تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تجهیز وسایل آتش‌نشانی که از دیگر سازمان‌های تابع در شهرداری است، خاطرنشان کرد: نبود تجهیزاتی همچون نردبان بلند در آتش‌نشانی اراک از جمله معضلاتی بود که در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت خرید نردبان ۶۸ متری تصویب شد و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و قسط اول آن نیز پرداخت شد.

قربانی تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی که فرسوده شده بود، نیز با اعتباری که شورای اسلامی شهر اراک در این زمینه در نظر گرفته است، نوسازی خواهد شد. وسایل فردی آتش‌نشانی برای ۲۰۰ نفر تأمین شده است، همچنین در صدد هستیم مراکز آتش‌نشانی را در مناطقی همچون شهرک کوثر و کوی "کرهرود" افزایش دهیم.

کد خبر 578994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.