عنکبوت مقدس نقطه مرکزی هویت ایران را هدف‌گیری کرده است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دشمن بعد از اینکه در عرصه‌های مختلف رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد، اکنون جنبه‌های هویتی ملت ایران و نقطه کانونی از مقاومت منطقه‌ای و جهانی ملت را هدف قرار داده است.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هدف از ساخت فیلم سینمایی عنکبوت مقدس اظهار کرد: فیلمی که در حال حاضر اکران شده فرد ایرانی که این جسارت را کرده جایزه گرفته است، نشان می‌دهد که اکنون دشمن و طرف مقابل با جنگ نرم روی نقطه مرکزی از منظومه هویتی ما هدف‌گیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌ها بعد از اینکه در عرصه‌های مختلف رویارویی با انقلاب اسلامی با شکست مواجه شدند اکنون با تیر آخری که در کمان دارند روی جنبه‌های هویتی ملت ایران و آن‌چه توانسته است ایران را به یک مجموعه و نقطه کانونی از مقاومت منطقه‌ای و جهانی ملت ایران تبدیل کند، متمرکز شدند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در این فیلم روایت را از انقلاب اسلامی و مقاومت مردم ایران به این نقطه رسانده که در این جنگ روانی باید به سراغ حرم امام رضا (ع) بروند نقطه‌ای که نقطه کانونی برای حفظ و صیانت از هویت ملی و اسلامی است و دربرگیرنده همه اقوام، طوایف و جریانات بیرون از منطقه حول محور اندیشه‌های ناب اسلامی که پرچم‌داری آن در سیما، گفتمان و تاریخ حکومت امام رضا (ع) در ایران است.

وی اضافه کرد: دشمن از یک نظر مستاصل شده است و از نظری دیگر روی نقطه کانونی متمرکز شده است، همچنین باید بدانیم مسئله جدی‌تر از تصورات است.

ظهره‌وند با بیان اینکه در حال حاضر جنگ سخت صورت نمی‌گیرد و تحریم هم از کار افتاده و دشمن از اینکه بخواهد در چارچوب برجام کار کند، مأیوس شده است، خاطرنشان کرد: برجام ظرفیت‌های داخلی را از دست داده همچنین عوامل و عناصری که در داخل، برجام را پشتیبانی می‌کردند فروپاشیدند. بنابراین دشمن مستقیم وارد صحنه شده و این جنگ روانی و هویتی را راه انداخته است که ما باید در این چارچوب مسائل را ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به حمایت جوامع بین‌المللی از این‌گونه فیلم‌ها، تصریح کرد: باید بدانیم ما یک پارادایم هستیم، باید رفتار منطقه‌ای و بین‌المللی در چارچوب زیست‌دار و الزامات زیست‌داری و پارادایمی رخ دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: زمانی جهان غرب در یک منظومه و زیست‌دار تعریف می‌شود که این زیست‌دار تهدید و فرصت‌های خاص خود را داشته باشد بنابراین وقتی یک فرد صهیونیستی و حلقه خاص در جشنواره کن این پروژه را کلید می‌زنند یعنی به نمایندگی از آن زیست‌دار و کلیت با ایران برخورد می‌کنند.

وی گفت: بنابراین برخورد ما با یک فرد و جریان نیست بلکه مواجهه ما با زیست‌داری است که تحت عنوان لیبرالیسم و سکولاریسم در دنیا سعی بر آقایی کردن دارند تا موقعیت هژمونی خود را بازیابی کنند که پرچم‌داری آن با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به عنوان نوچه این ساختار است.

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: باید بدانیم رویارویی ما با یک جشنواره، فیلمساز و تعدادی سلبریتی نیست و نباید مسئله را در این تراز ببینیم بلکه تراز بسیار بالای جهانی است باید بدانیم کلیت این زیست‌دار، اندیشه و تفکر را هدف‌گیری کردند و ما باید در همین تراز عمل کنیم و پاسخ دهیم.

کد خبر 578988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.