چگونه از خود در برابر آبله میمون محافظت کنیم؟

کارشناسان بهداشت معتقدند که اقدامات احتیاطی گوناگونی وجود دارد که خطر ابتلا به آبله میمون را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا (CDC)، سرویس بهداشت ملی بریتانیا و سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری آبله میمون از تماس با افرادی که اخیراً به این ویروس مبتلا شده‌اند یا کسانی که ممکن است آلوده شده باشند، خودداری کنید.

توصیه شده است که هنگام تماس نزدیک با افرادی که علائم بیماری را دارند از ماسک استفاده کنید. از تماس با حیواناتی که ممکن است ناقل ویروس باشند، خودداری کنید. این حیوانات شامل حیوانات بیمار یا مرده به‌ویژه آن‌هایی که سابقه عفونت دارند مانند میمون‌ها، جوندگان و سگ‌ها می‌شود. افراد باید پس از تماس با حیوانات یا انسان‌های آلوده یا مشکوک به عفونت دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی استفاده کنند.

به گفته کارشناسان بهداشت آبله میمون می‌تواند از طریق سطوح و مواد منتقل شود؛ بنابراین لازم است از تماس با موادی که در ارتباط با انسان یا حیوان بیمار بوده است، خودداری کنید. ویروس آبله میمون خارج از میزبان انسان بسیار پایدار است؛ بنابراین می‌تواند بر اشیایی مانند پتو یا دیگر وسایل زندگی کنند. بهترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری آبله میمون در این شرایط شستن منظم لباس‌ها و ملحفه‌ها در دمای بالا است.

کد خبر 578983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.