تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه سیاست وزارت علوم تعامل گسترده با کشورهای همسایه است، گفت: بیش از ۵۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایمنا و به به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور با صباح علاوی رئیس دانشگاه سامرا و هیئت همراه آن به منظور افزایش ارتباطات در محل این سازمان دیدار کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برادران عراقی، برادارن ایمانی ما هستند و دو کشور دارای آرمان‌ها و اعتقادات مشترکی هستند در همین راستا ما مشتاق افزایش ارتباطات دانشگاهی بین دو کشور هستیم.

داداش‌پور ادامه داد: ما در سازمان امور دانشجویان به عنوان بخشی از وزارت علوم حوزه دانشجویی را دنبال می‌کنیم. در سه سال گذشته دانشجویان عراقی بسیاری تحصیل خود را در ایران شروع کرده‌اند که اتفاق مبارکی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص تعداد دانشجویان عراقی مشغول به تحصیل در ایران تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از ۵۰ هزار نفر دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بسیار بزرگی در دانشگاه‌های ایران ایجاد شده است که این ظرفیت‌ها می‌تواند در خدمت تعداد بیشتری از دانشجویان عراقی و ارتقای دانش آن کشور قرار گیرد.

داداش‌پور تصریح کرد: به نظر بنده فرصت بی‌نظیری وجود دارد تا تعاملات و همکاری‌ها در زمینه‌های دیگر نیز گسترش یابد و ما مشتاق گسترش این تعاملات هستیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: این تعاملات سبب می‌شود تا دو کشور شناخت عمیق‌تری نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

وی افزود: امامین عسکریین علیه السلام نقطه اتصال ما با سامرا است. وجود این امامین عزیز در دو کشور مرزهای سیاسی را برای دو کشور کم رنگ کرده است. مرز حقیقی این دو کشور قلبی و اعتقادی بوده که انسان‌ها را به هم متصل می‌کند و خیل عظیم زوار دو کشور بیانگر این حقیقت است، امیدوار هستیم این ارتباط افزایش یابد به طوری که با یکدیگر در آینده همکاری بیشتری را داشته باشیم.

معاون وزیر علوم از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس به عنوان دو مبارز همرزمی که در برابر جریان داعش و تکفیری مقاومت کردند و در استقلال عراق نقش آفرین بودند یاد کرد و بیان داشت؛ آن تشییع با شکوه در دو کشور و نیز خون این دو شهید عزیز دارای آثار و برکاتی شد و تا همیشه دست هر توطئه‌گری را که بخواهد میان دو ملت اختلاف افکند، قطع خواهد کرد و عشق و ارادت دو ملت را مستحکم‌تر خواهد ساخت.

داداش‌پور اظهار کرد: ما اکنون سه میلیون ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم که در بیش از ۲ هزار دانشگاه به تحصیل می‌پردازند و برخی از این دانشگاه‌ها در ایران دارای جایگاه معتبری در سطح جهانی هستند و لازم است از این جایگاه برای تقویت ارتباطات بین دو کشور استفاده کنیم.

کد خبر 578954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.