کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

کریم بنزما، مهاجم تیم فوتبال رئال مادرید بیشترین شانس‌ را برای کسب توپ طلا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود همه جنجال‌ها و انتقاداتی که ایجاد می‌کند، توپ طلا مهم‌ترین جایزه فردی در فوتبال جهان است و رقابت برای کسب جایزه ۲۰۲۲ به پایان رسیده است.

فرانس فوتبال در ماه مارس اعلام کرد که قوانین رأی‌گیری برای توپ طلا تغییر کرده است، و یکی از موارد کلیدی این است که جایزه بر اساس عملکرد در یک فصل، نه یک سال تقویمی اهدا می‌شود. این به‌آن معنا است که بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در ماه نوامبر آغاز شود، امسال در نظر گرفته نمی‌شوند و در عوض، در زمان رأی‌گیری برای توپ طلای ۲۰۲۳ مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

با در نظر گرفتن همه این‌ها و با توجه به اینکه لیونل مسی مدافع عنوان توپ طلا در جست‌وجوی هشتمین توپ طلا است، چه کسی در ماه اکتبر توپ طلا را به دست خواهد آورد؟

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۲۰- رافائل لیائو (میلان)
آخرین رتبه، بیستم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۱۴ گل، ۱۴ پاس گل.
قهرمانی سری آ.

لیائو که در ایتالیا لقب تیری آن ری جدید را به خود اختصاص داد، پس از رسیدن میلان به اولین اسکودتوی خود در ۱۱ سال اخیر، به عنوان MVP (بهترین بازیکن) فصل سری آ انتخاب شد. بنابراین، مهاجم پرتغالی باید انتظار داشت که تعداد انگشت‌شماری رأی برای توپ طلا از تماشاگران لیگ ایتالیا کسب کند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۹- ریاض محرز (منچستر سیتی)
آخرین رتبه نوزدهم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۹ گل، ۱۲ پاس گل.
قهرمان لیگ برتر شد.

اگرچه او فصل را به عنوان بهترین گلزن من‌سیتی در تمام رقابت‌ها به پایان رساند، اما فرم محرز در ماه‌های پایانی فصل به‌طور مشخص افت کرد و بعضی از فرصت سوزی‌های او می‌توانست گران تمام شود. درحالی که تنها یک سال از قرارداد او در ورزشگاه اتحاد باقی مانده است، باید دید آیا پیشنهادی برای این ملی پوش الجزایری در تابستان امسال ارائه خواهد شد یا خیر.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۸- رودری (منچسترسیتی)
آخرین رتبه هجدهم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: هفت گل، دو پاس گل.
قهرمان لیگ برتر شد.

ضربه رودری در پیروزی دراماتیک روز آخر مقابل استون ویلا بیشتر نشان داد که او به چه هافبک همه‌کاره خوبی تبدیل شده است. بازیکن ملی پوش اسپانیایی که از نظر دفاعی فوق‌العاده و قادر به زدن گل‌های خیره کننده از راه دور و ضربه‌های سر از روی ضربات ایستگاهی است، احتمالاً برای سال‌های آینده ستون اصلی تیم پپ گواردیولا خواهد بود.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۷- سون هیونگ مین (تاتنهام)
آخرین رتبه هفدهم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۲۸ گل، ۱۰ پاس گل.

اگرچه او کفش طلا را با محمد صلاح به صورت مشترک برنده شد، اما موفقیت سون در کسب عنوان بهترین گلزن لیگ برتر بدون زدن پنالتی را نباید از یاد برد. با توجه به اینکه تاتنهام از سهمیه فوتبال لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده مطمئن است، دوران حرفه‌ای ستاره کره جنوبی ممکن است تحت هدایت آنتونیو کونته به سطح جدیدی برسد.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۶- ویزجیل فن دایک (لیورپول)
آخرین رتبه شانزدهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: چهار گل، دو پاس گل
۳۲ کلین شیت. قهرمان جام حذفی و جام کارابائو.

فن دایک برای فینال لیگ قهرمانان اروپا به ترکیب لیورپول بازگشت و اگرچه در پاریس اشتباهی مرتکب نشد، اما نتوانست به قرمزها کمک کند تا هفتمین جام اروپایی خود را کسب کنند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۵- تیاگو آلکانترا (لیورپول)
آخرین رتبه سیزدهم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: دو گل، پنج پاس گل
قهرمان جام حذفی و جام کارابائو.

هنوز مشخص نیست که تیاگو واقعاً تا چه حد برای فینال لیگ قهرمانان اروپا آماده بود، اما هافبک لیورپول چیزی شبیه به عملکردی که در پاریس می‌تواند داشته باشد، نداشت، زیرا قرمزها از رئال مادرید شکست خوردند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۴- لوئیز دیاز (لیورپول)
آخرین رتبه دوازدهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۲۳ گل، ۱۰ پاس گل.
قهرمان جام حذفی و جام کارابائو.

خیلی‌ها از دیاز برای پیروزی در نبرد انفرادی خود با دنی کارواخال در فینال لیگ قهرمانان اروپا حمایت می‌کردند، اما مدافع کناری رئال مادرید برای ناکام کردن ستاره کلمبیایی تلاش کرد که به نوبه خود باعث شد تا او در نیمه دوم تعویض شود.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۳- کریستوفر انکونکو (لایپزیگ)
آخرین رتبه پانزدهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۳۵ گل، ۲۰ پاس گل.
قهرمان جام حذفی آلمان

بهترین بازیکن فصل بوندسلیگا و گلزن در فینال جام حذفی آلمان برای پیروزی لایپزیگ، انکونکو یک فصل فوق‌العاده داشته است که می‌تواند تقریباً در با هر بازیکن دیگری مقایسه شود. با این حال، باید دید که آیا او با توجه نام نه چندان بزرگش، اعتباری را که باید از رأی دهندگان توپ طلا دریافت کند، دریافت می‌کندخواهد کرد یا خیر.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۲- برناردو سیلوا (منچسترسیتی)
آخرین رتبه: یازدهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۱۳ گل، ۱۰ پاس گل.
قهرمان لیگ برتر شد.

نقش برناردو در درام روز پایانی لیگ برتر برای همیشه به یادگار خواهد ماند، زیرا او در نیمه دوم جای خود را به ایلکای گوندوگان داد. با این حال، این نباید از فصل فردی فوق‌العاده بازیکن پرتغالی ذره‌ای کم کند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۱- ترنت آرنولد (لیورپول)
آخرین رتبه دهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: دو گل، ۲۲ پاس گل،
۲۴ کلین شیت. قهرمان جام حذفی و جام کارابائو.

الکساندر آرنولد در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازیکن ضعیفی برای لیورپول بود، اما تنها در چند مورد توپ‌های مناسبی را برای مهاجمان تیم ارسال کرد که تا حد زیادی به علت ناکامی او در مهار وینیسیوس جونیور برای پیروزی رئال مادرید در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱۰- فیل فودن (منچسترسیتی)
آخرین رتبه نهم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۱۴ گل، ۱۵ پاس گل.
قهرمان لیگ برتر شد.

فودن با چهار عنوان قهرمانی لیگ برتر قبل از تولد ۲۲ سالگی خود، پس از کمک به منچسترسیتی برای دستیابی به یک جام داخلی، در راه تبدیل شدن به یکی از پرافتخارترین فوتبالیست‌های انگلیسی در تمام دوران است.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۹- تیبو کورتوا (رئال مادرید)
آخرین رتبه چهاردهم

در ۲۲-۲۰۲۱: ۲۳ کلین‌شیت.
قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا.

نمایش فوق‌العاده کورتوا در فینال لیگ قهرمانان اروپا تنها باعث تثبیت وضعیت او به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در فصل گذشته شد. سیوهای او روی ضربات محمد صلاح و سادیو مانه خیره کننده بود، و پس از انجام نمایش‌های کلیدی در طول دوره قهرمانی مادرید، بازیکنان کمی هستند که بیش از شماره یک بلژیک لیاقت قهرمانی در جام اروپا را داشته باشند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۸- کوین دی بروین (منچسترسیتی)
آخرین رتبه ششم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۲۰ گل، ۱۸ پاس گل.
قهرمان لیگ برتر شد.

دی بروین، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر، بارها و بارها برای من سیتی به میدان رفت و در ماه‌های پایانی فصل، گل‌های مهمی به ثمر رساند و البته گل‌های مهمی را نیز خلق کرد.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۷- لوکا مودریچ (رئال مادرید)
آخرین رتبه هشتم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: شش گل، ۱۴ پاس گل. قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا.

مودریچ در فینال لیگ قهرمانان اروپا یک عملکرد عالی دیگر داشت و ستاره کروات در ۳۶ سالگی هیچ نشانه‌ای از کاهش توانایی خود نشان نداد. بعید است که برنده توپ طلای ۲۰۱۸ در سال ۲۰۲۲ دوباره پیروز شود، اما مطمئناً حضور در بین ۱۰ نفر برتر اکنون یک نتیجه قطعی است.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۶- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)
آخرین رتبه هفتم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۲۲ گل، ۱۹ پاس گل.
قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا.

وینیسیوس، برنده بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا، دوران شکست خود را با بزرگترین هدف فصل باشگاهی اروپا برای تضمین چهاردهمین جام اروپایی رئال مادرید به پایان رساند. با توجه به اینکه برزیل یکی از مدعیان جام جهانی آینده است، چه کسی می‌تواند بگوید که این مهاجم در لیست توپ طلا این بار در سال ۲۰۲۳، فرد مناسبی نخواهد بود؟

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۵- کلیان امباپه (پاری سن ژرمن)
آخرین رتبه پنجم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۴۸ گل، ۳۱ پاس گل.
قهرمان لیگ یک و لیگ ملت‌های یوفا.

آیا امباپه می‌تواند با ماندن در لیگ یک برنده توپ طلا شود؟

پاسخ مثبت است، اما او به پاری سن ژرمن نیاز دارد تا سطح بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا بالا ببرد و شاید اگر بخواهد در سال ۲۰۲۳ تاج و تخت را از آن خود کند، یک جام جهانی دیگر در قطر نیز کسب کند.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۴- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)
آخرین رتبه چهارم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۵۶ گل، ۱۱ پاس گل.
قهرمان بوندسلیگا و سوپرکاپ آلمان

لواندوفسکی پس از یک فصل طولانی، به استراحت نیاز دارد، اگرچه ایجنت وی در حال کار برای خروج او از بایرن مونیخ است. مذاکرات با بارسلونا در حال حاضر آغاز شده است، اما بعید است که انتقال احتمالی به نیوکمپ به این سادگی‌ها رخ بدهد.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۳- محمد صلاح (لیورپول)
آخرین رتبه سوم

در فصل ۲۲-۲۰۲۱: ۳۳ گل، ۱۹ پاس گل.
قهرمان جام حذفی و جام کارابائو.

در فینال UCL صلاح ممکن بود هت‌تریک فینال لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگبرد، اما تیبو کورتوا یک شب غیرقابل توصیف را در پاریس پشت سر گذاشت. با این حال، فرم فوق‌العاده ستاره مصری در نیم فصل اول، زمانی که او بدون شک بهترین بازیکن جهان بود، نباید توسط داوران توپ طلا فراموش شود، حتی اگر او برای حفظ این سطح در تمام طول دوره تلاش می‌کرده است.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۲- سادیو مانه (لیورپول)
آخرین رتبه دوم

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۲۹ گل، ۵ پاس گل.
قهرمان جام ملت‌های آفریقا، جام حذفی و
جام کارابائو.

درحالی که اکنون به نظر می‌رسد آخرین بازی او با پیراهن لیورپول انجام شده باشد، مانه با ضربه‌ای که می‌توانست سال ۲۰۲۲ فوق‌العاده او را به نمایش بگذارد، توانست در فینال لیگ قهرمانان اروپا دروازه تیبو کورتوا را باز کند. بردن جام او، و همچنین کمک به تعصب اخیر، باید به تیم ملی سنگال کمک کند تا روی سکوی توپ طلا به پایان برسد، اما انتظار برای اولین برنده آفریقایی پس از جورج وه در سال ۱۹۹۵ همچنان ادامه دارد.

کریم بنزما، شانس اول کسب توپ طلا!

۱- کریم بنزما (رئال مادرید)
آخرین رتبه اول

در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱: ۴۷ گل، ۱۵ پاس گل.
قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا، لیگ ملت‌های یوفا
و سوپرکاپ اسپانیا.

بنزما از نظر ثبات در طول فصل، تعداد بازی‌های سطح بالا، قرار گرفتن در بزرگترین لحظات ممکن و جمع‌آوری جام‌های پایانی، تمام معیارهای مورد نیاز برای بردن توپ طلا را مشخص می‌کند. بازیکنی در حال حاضر وجود ندارد که حتی از نظر تأثیرگذاری در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ اروپا به مهاجم رئال مادرید نزدیک شود و او به حق در مراسم اکتبر توپ طلا را بالای سر خواهد برد. درواقع هرکس به او رأی نمی‌دهد بهتر است دلیل خوبی داشته باشد.

کد خبر 578949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.