جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کاشان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است، بر این اساس از ابتدای سال جدید با توجه به تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۳۷، فاز نخست طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: با بازدیدهای مستمر از تمام نواحی، سگ‌های بلاصاحب شناسایی و اقدامات لازم برای جمع‌آوری و انتقال آنها به محل نگهداری موقت انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با اشاره به بازدیدهای روزانه و چندنوبته از نواحی سطح شهر، خاطرنشان کرد: در این طرح از پیمانکار مجرب که به صورت اصولی فرآیند زنده‌گیری را انجام می‌دهد، استفاده می‌شود.

قنبری اضافه کرد: تزریق واکسن هاری و داروی انگل، عقیم‌سازی و تفکیک سگ‌های بیمار از سالم از جمله اقدامات شهرداری پس از زنده‌گیری است.

وی تاکید کرد: تا زمان مهیا شدن محل دائمی نگهداری سگ‌ها، از محل موقت که دارای استانداردهای لازم است، استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه فرآیند عقیم‌سازی و جداسازی سگ‌ها زیر نظر متخصصان انجام می‌شود، افزود: این طرح تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متناسب با اقتضائات زیست‌محیطی و آسایش شهروندان ادامه دارد.

کد خبر 578943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.