از قتل یک امام جمعه تا بازداشت دو مرد خارجی که در جست‌وجوی گنج بودند

قتل یک امام جمعه، بازداشت عاملان تیراندازی‌های شبانه در تهران، مرگ تلخ کودک هفت ساله در وانت، بازداشت دو مرد خارجی که در جست‌وجوی گنج بودند، آدم‌ربایی در کرج، کشف پنج قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ساعت ۱۹ بعد از ظهر روز دوشنبه نهم خردادماه درپی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی در محور انگوری به کلات شهرستان سرباز، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه یک دستگاه خودروی پژو پارس درحالی که به گارد ریل کنار جاده برخورد و آثار اصابت گلوله بر بدنه آن مشهود بود رؤیت که در تحقیقات بیشتر مشخص شد راننده خودرو مولوی محمد کریم حملی امام جماعت مسجد روستای گوازدر بخش کلات است که در حین بازگشت از شهرستان ایرانشهر در محور مذکور در کمین افراد مسلح ناشناس افتاده و بر اثر تیراندازی آن‌ها مجروح و با حضور مردم در صحنه به درمانگاه منتقل شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با حضور مأموران در درمانگاه مشخص شد این فرد بر اثر شدت خونریزی فوت کرده است. بلافاصله پس از وقوع این جنایت، تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان سرباز مأمور شناسایی و دستگیری ضاربان شدند و تلاش گسترده خود را برای دستگیری قاتلان آغاز کرده‌اند که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازداشت عاملان تیراندازی‌های شبانه در تهران

چندی پیش خبری درخصوص تیراندازی و عربده‌کشی دو نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار محله جنت آباد به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اطلاع داده شد که درپی آن مأموران این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که دو نفر از اراذل و اوباش در محله جنت‌آباد اقدام به عربده‌کشی، ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و امنیت عمومی کرده‌اند.

همچنین مشخص شد که این دو نفر چندین بار با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی شبانه کرده و از محل متواری شده‌اند. بر همین اساس شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستورکار مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت و مأموران پس از انجام تحقیقات تکمیلی مخفیگاه متهمان در حوالی جنت آباد را مورد شناسایی قرار دادند. همزمان هماهنگی با مقام قضائی برای دستگیری این افراد نیز در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه مأموران طی عملیاتی به مخفیگاه این دو شرور سابقه‌دار رفت و هر دو نفر را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین مخفیگاه این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن یک قبضه شبه سلاح کلت کمری، ۳۰۰ فشنگ جنگی کلت ۹ میلی متری، هفت قبضه سلاح سرد و دو قبضه شمشیر مخصوص درگیری از محل کشف و ضبط شد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تأیید این خبر اعلام کرد که دو متهم دستگیر شده هدف خود از این اقدامات را قدرت‌نمایی در محله اعلام کردند. در همین راستا نیز برای هر دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

مرگ تلخ کودک ۷ ساله در وانت

تکنسین اورژانس فوریت‌های پزشکی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: روز گذشته در جریان واژگونی وانت سایپا در محور مهاباد - میاندوآب حوالی بازار امیرآباد یک اکیپ از تیم‌های فوریتی شهرستان از پایگاه دو و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: خودروی وانت سایپا حامل چهار سرنشین بود که واژگونی آن منجر به فوت یک کودک هفت ساله و زخمی شدن سه نفر دیگر از سرنشینان آن شده است. به دلیل شدت حادثه روز گذشته حال هر سه مصدوم نامساعد گزارش شده است.

بازداشت ۲ مرد خارجی که در جست‌وجوی گنج بودند

کاظم داداشی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز و تردد اتباع خارجی در اراضی روستای امراله از توابع شهرستان بستان آباد، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل مورد نظر و حضور در منطقه از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی در اراضی روستای مذکور انجام شد، دو نفر اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان عامل حفاری غیر مجاز در حین انجام عملیات دستگیر و ابزار آلات حفاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اطلاع دهند.

آدم‌ربایی در کرج

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آدم ربایی فردی میانسال توسط دو شخص ناشناس در روستای حاجی آباد ساوجبلاغ، بررسی موضوع به پلیس آگاهی این شهرستان ارجاع شد.

وی افزود: بررسی اولیه کارآگاهان نشان دهنده این بود که شخصی از آشنایان گروگان، با اجیر کردن دو نفر اقدام به ربودن وی کرده و از وی مبلغی را در خواست دارد تا او را رها کند. بلافاصله اقدامات پلیس در این زمینه آغاز و با انجام اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری گروگان در شهرستان چهارباغ شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه ضمن آزادسازی گروگان، سه متهم را در این زمینه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. امروز پلیس به میزانی از توانمندی رسیده که هر گونه فعالیت مجرمانه بزهکاران را در کوتاه‌ترین زمان کشف می‌کند.

کشف پنج قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز

سرهنگ میثم گوهری آرنی فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف‌آباد اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح پنج متهم که سابقه حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز داشتند با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد یک قبضه سلاح جنگی و چهار قبضه سلاح شکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد یکی از اولویت‌های این فرماندهی را برخورد با جرایم خشن اعلام کرد و گفت: داشتن سلاح غیرمجاز علاوه بر اینکه برابر قانون جرم است و برای دارندگان آن‌ها مجازات تعیین شده، زمینه‌ساز بروز درگیری، قتل و ناامنی است و پلیس قاطعانه با حاملان و دارندگان این‌گونه سلاح‌ها برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: مقابله و برخورد با متخلفان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، در این راستا از شهروندان نیز خواستاریم که در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 578940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.