کودکان محله قائمیه در ۶ گام با زمین آشتی کردند

رییس اداره خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان از برگزاری پویش همگانی آشتی با زمین ویژه کودکان محله قائمیه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سواد زیست‌محیطی شهروندان به‌ویژه در کودکان، این برنامه با طراحی شش گام عناوین آموزشی زیست‌محیطی و در راستای آموزش‌های غیرمستقیم، برنامه‌ریزی و تنظیم شد.

امید معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «پویش همگانی آشتی با زمین» ویژه کودکان محله قائمیه، اظهار کرد: این ویژه برنامه با مشارکت و همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و دفتر بازآفرینی افق نو برگزار شد.

وی ادامه داد: پویش همگانی آشتی با زمین اول اسفندماه سال ۱۴۰۰ در مدارس محله قائمیه آغاز شد و مورخ در روزهای اخیر خردادماه امسال به اتمام رسید.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت بهبود و ارتقای سواد زیست‌محیطی شهروندان به‌ویژه در کودکان، این برنامه با طراحی شش گام عناوین آموزشی زیست‌محیطی و در راستای آموزش‌های غیر مستقیم، برنامه‌ریزی و تنظیم شد که در هر یک از این گام‌ها مخاطب با مفاهیم آموزشی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند آشنا شده و کودکان و خانواده‌ها در انجام فعالیت‌ها با فرزند خود مشارکت و همکاری داشتند.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه پویش همگانی آشتی با زمین برای تمامی کودکان با رده سنی هفت تا ۱۲ سال در نظر گرفته شد و در آخر که در گام اول با عنوان من یک همیار محیط زیست هستم، گام دوم قصه تفکیک زباله از طریق تصویرسازی داستان و گام سوم پاکسازی محیط با همکاری کودک برگزار شد.

معتمدی با بیان اینکه در گام چهارم آموزش فرآیند بازیافت به کودک با انجام بازدید و سفر علمی به‌صورت مجازی انجام شد، افزود: در گام پنجم مأمنی برای پرندگان و گام ششم با عنوان درختی برای زمین در راستای تقویت نگرش طبیعت محور برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه آموزش‌های اینچنینی، شش روش یادگیری شامل روش ایفای نقش، توضیحی، تمرین و تکرار، بازی، گردش علمی به‌صورت مجازی و قصه‌گویی برای آموزش محیط زیست انتخاب شد که در این راستا با ایجاد انگیزه و علاقه در دانش‌آموزان به اهداف مراقبت‌های محیط زیست دست یافته و آنها به حفاظت از محیط زیست تشویق شدند.

کد خبر 578929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.