ارسال پیامک جعلی درخواست وجه از اقوام با دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: درخواست پول از سوی اقوام و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی ترفند مجرمان سایبری است، بنابراین شهروندان به‌هیچ‌عنوان لینک‌های ارسالی ناشناس و مشکوک را باز نکنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و متأسفانه شهروندان زیادی به دلیل عدم اطلاع و دانش کافی و همچنین بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: در این روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات تلفن همراه به‌خصوص مخاطبان و پیامک‌ها و برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان کاربر از آن‌ها می‌خواهند که مبلغی به شماره‌حساب اعلامی از سوی آن‌ها واریز کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بابیان اینکه این‌گونه پیام‌ها از سوی اقوام و آشنایان است، تصریح کرد: متأسفانه شهروندان به پیام‌های ارسالی اعتماد کرده و مبلغ درخواستی را به شماره‌حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت این درخواست داشته باشند.

وی در توصیه به مردم گفت: شهروندان به‌هیچ‌عنوان لینک‌های ارسالی ناشناس و مشکوک را باز نکنند و با توجه به دسترسی اپلیکیشن‌های اندرویدی به اطلاعات تلفن همراه از اصالت و معتبر بودن آن برنامه اطمینان حاصل کنند و از منابع معتبر و مجاز دریافت و نصب کنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 578918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.