بهره‌مندی از نظریه‌های جامعه علمی و دانشگاهی برای توسعه مشهد

شهردار مشهد گفت: آماده استفاده از نظرات جامعه علمی و دانشگاهی برای توسعه شهر هستیم، اینکه گمان کنیم شهر را می‌توان به‌تنهایی مدیریت کرد، تفکری اشتباه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالله ارجائی با اشاره به اهداف برگزاری نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها در حوزه شهرسازی مشهد، اظهار کرد: باید اصحاب علم و دانش را در تمامی حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مشارکت دهیم، لذا با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با موضوعات و سرفصل‌های مرتبط با مدیریت شهری نشست‌ها و جلساتی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این مشارکت اصحاب علم و دانش در تمامی حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای حوزه‌های تخصصی شهرداری نیز پیام دارد، ادامه داد: پیام این است که حوزه‌های عمران، حمل‌ونقل، خدمات شهری باید بنشینند و حرف‌های دانشگاهیان، کارشناسان و نخبگان را در این حوزه‌ها بشنوند و با بدنه کارشناسی و نخبگانی مشهد، استان و کشور ارتباط بگیرند.

شهردار مشهد تصریح کرد: دومین انگیزه از برگزاری چنین نشست‌هایی رساندن پیام به جامعه علمی، دانشجویان، اساتید و نخبگان است که حرف‌ها و نظرات آن‌ها شنیده می‌شود. بسیاری از بحث‌های در جلسات رسمی از سوی کارشناسان و نخبگان مطرح می‌شود، اما شاید بسیاری از مباحث مغفول بماند و دغدغه‌های جامعه نخبگانی و دانشگاهی به مدیران نمی‌رسد، از این رو این نشست‌های هم‌اندیشی لازم است تا دغدغه‌ها بدون واسطه شنیده شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه شهرسازی چند مسئله اساسی وجود دارد که اگر دانشگاهیان آن‌ها را برسی کنند نتایج مطلوبی خواهد داشت، گفت: موضوعی که این روزها به آن فکر می‌کنیم این است که افق جمعیتی مشهد در آینده باید چقدر باشد و ما برای چه میزان جمعیت باید برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ آیا باید با همین سرعت حرکت کنیم و برای ۴.۵ تا پنج میلیون جمعیت برنامه‌ریزی کنیم یا برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون جمعیت برنامه‌ریزی انجام شود؟

ارجائی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشهد سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر است، آیا باید برای پذیرایی از ۱۰۰ میلیون زائر داخلی و ۱۰ میلیون زائر خارجی برنامه‌ریزی کرده و آماده شویم.

کد خبر 578872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.