رها شدن ۳ نوزاد در سال گذشته/۲۷۲۵ خانواده اصفهانی متقاضی فرزندخواندگی

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۲۷۲۵ خانواده متقاضی فرزند است، گفت: در سال گذشته سه نوزاد در شهر اصفهان به حال خود رها شدند و در سال جدید گزارشی از نوزاد رها شده در فضای عمومی شهرهای استان گزارش نشده است.

عبدالرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان اصفهان از لحاظ تعداد نوزادان رهاشده، آمار بسیار کمی دارد به‌گونه‌ای که در سال جدید موردی از رها شدن نوزاد به حال خود در فضای عمومی شهرها گزارش نشده است و در سال گذشته در مجموع تعداد این کودکان رها شده سه نوزاد بوده است که یک پسر و دو نفر دختر بودند و هر سه نوزاد به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند.

وی افزود: گزارش نوزادان رهاشده در استان اصفهان از طریق بیمارستان یا مداخلات اورژانس اجتماعی بوده است؛ این کودکان در واقع نوزادانی بودند که خانواده، آنها را به حال خود در بیمارستان رها کرده بودند یا کودک به دلیل اعتیاد، عدم صلاحیت والدین، کودک‌آزاری یا مداخلات اورژانس اجتماعی، از خانواده جدا و تحویل شیرخوارگاه شده است.

فعالیت ۳۸ مرکز شبه‌خانواده در استان اصفهان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۸ مرکز شبه‌خانواده در استان اصفهان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ مرکز در شهر اصفهان، پنج مرکز در خمینی‌شهر، دو مرکز در نجف‌آباد، یک مرکز در خوانسار، یک مرکز در تیران، دو مرکز در شاهین‌شهر، یک مرکز در شهرضا، دو مرکز در کاشان، یک مرکز در نائین، یک مرکز در آران‌وبیدگل، دو مرکز در مبارکه، سه مرکز در اردستان، یک مرکز در لنجان، یک مرکز در نطنز و یک مرکز در گلپایگان دایر و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی در استان اصفهان و کمبود خانه‌های کودک و نوجوان (شبه‌خانواده) و تکمیل ظرفیت خانه‌ها و اینکه متقاضی جهت پذیرش در خانه‌ها زیاد است، نیاز به حمایت مسئولان جهت کاهش آسیب اجتماعی و حمایت مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی وجود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۷۲۵ خانواده متقاضی فرزند است، تصریح کرد: اگر زوجی در استان اصفهان درخواست حضانت فرزندی را داشتند، باید ابتدا در سامانه فرزندپذیری به نشانی الکترونیکی http://adoption.behzisti.net/ ثبت‌نام و سپس به کارشناس شبه‌خانواده شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

۲۲۱ پرونده درخواست فرزندخواندگی در سال گذشته / دو‬ فرزندخواندگی برای دختران مجرد

وی با اشاره به آمار فرزندخواندگی کودکان استان اصفهان در سال گذشته، گفت: ۱۲۹ کودک سال گذشته در استان اصفهان به فرزندخواندگی گرفته شدند که ۷۹ درصد آن‌ها کودکان بین صفر تا سه سال بودند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بازه زمانی و روند تأیید افراد برای اینکه بتوانند کودکی را از بهزیستی استان اصفهان به فرزندی قبول کنند، پس از رسیدن نوبت بین یک تا سه ماه است که سال گذشته تعداد پرونده‌های درخواست فرزندخواندگی از بهزیستی ۲۲۱ پرونده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانونی که در مهرماه سال ۹۲ تصویب شد، دختران مجرد بالای ۳۰ سال که فرصت ازدواج برای آنها پیش نیامده است، به شرط دارا بودن شرایط خاص می‌توانند کودکی را به فرزندی قبول کنند؛ بر همین اساس سال گذشته دو مورد فرزندخواندگی برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال در استان اصفهان صورت گرفت.

کد خبر 578848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.