عزم ونکوور برای بهبود تغییرات اقلیمی با ترویج تردد سبز

اعضای شورای شهر ونکوور در کانادا در نظر دارند از طریق نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی به تشویق مردم برای جایگزینی وسایل نقلیه خود با نوع برقی بپردازند و از این طریق به کاهش اثرات اقلیمی کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ونکوور ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۵، تمام پمپ‌بنزین‌های سراسر شهر میزبان ایستگاه‌های شارژی برای خودروهای الکتریکی خواهد بود، ضمن این‌که ساخت پارکینگ‌های مخصوص این وسایل نقلیه نیز افراد بیشتری را به خرید آن‌ها سوق خواهد داد. اعضای شورای شهر از اعمال این اقدامات برای بهبود کیفیت هوا و همچنین به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی در ونکوور خبر داده‌اند؛ چرا که وسایل نقلیه موتوری از طریق انتشار کربن، نقش مهمی در وقوع این دو بحران ایفا می‌کند.

علاوه بر این، مدیران ونکوور ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، اقدامات مبارزه با تغییرات اقلیمی خود را توسعه خواهند داد تا کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن را برای شهر به ارمغان بیاورند. افزایش ۵۰ درصدی تردد وسایل نقلیه با انتشار صفر کربن نیز از دیگر اقدامات مدیران خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۳۰ پیاده‌سازی شود.

عزم ونکوور برای بهبود تغییرات اقلیمی از طریق ترویج تردد سبز

شبکه شارژ خودروهای الکتریکی

شبکه شارژ خودروهای الکتریکی به‌زودی در سراسر ونکوور گسترش خواهد یافت و در نتیجه مدت زمان انتظار دارندگان این خودروها در صف شارژ به حداقل خواهد رسید که این امر به سهم خود می‌تواند در تشویق افراد بیشتر به جایگزینی وسایل نقلیه موتوری با خودروهای برقی نقش مهمی ایفا کند.

گزارش‌ها حاکی است که حدود ۴۰ درصد از آلودگی هوای ونکوور ناشی از سوخت گاز و خودروهای دیزلی است که کاهش آن می‌تواند در نتیجه ترویج تردد سبز از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، حمل‌ونقل عمومی و خودروهای الکتریکی تحقق یابد. در واقع، مدیران شهری در نظر دارند با توسعه زیرساخت‌های شهری و اختصاص فضاهای بیشتر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از یک‌سو و تشویق مردم به خرید خودروهای الکتریکی از سوی دیگر، بهبود قابل توجه کیفیت هوا را برای ونکوور به ارمغان بیاورند.

عزم ونکوور برای بهبود تغییرات اقلیمی از طریق ترویج تردد سبز

کد خبر 578847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.